رایج ترین مشکلات تعمیر خودرو

شناخت با رایج‌ترین اشتباهات تعمیراتی خودروها اجرا منظم خدمت‌های عصر‌ای پیشنهاد گردیده برای م

توسط مدیر سایت در 5 تیر 1402


شناخت با رایج‌ترین اشتباهات تعمیراتی خودروها
اجرا منظم خدمت‌های عصر‌ای پیشنهاد گردیده برای محافظت حالت مناسب خودروها ضروری میباشد. ولی با سپری شد فرصت ایرادات خودروها بیشتر خودشان را نشانه می دهند و هر خودرویی ایرادات خاص خویش را داراست. به مراد کاهش فساد و همینطور پیشگیری از هزینه‌های بالای تعمیرات، ما لیستی ۱۲ تایی از رایج‌ترین خطاها خودرویی را تنظیم کرده‌ایم و تحقیق‌ی آن به طور کاملً اثر گذار خواهد بود.

لامپ‌های هشدار

لامپ هشدار یا این که محاسبه پیشرانه رایج‌ترین نقص‌ مالکان خودروهاست. این لامپ‌ها هنگامی پر‌نور میشوند که واحد در اختیار گرفتن پیشرانه ECU کد خطایی را تشخیص دهد. از آنجایی که بیشتراز ۲۰۰ کد هشدار وجود دارااست بدین ترتیب مراجعه به یک مکانیک ماهر و کاربلد شایسته ترین رویه برای تشخیص عیب خودرو و رفع آن میباشد.

جنبش‌های پیشرانه

پیشرانه وقتی شرایط ایده آل را خواهد داشت که شایسته ترین مخلوط سوخت و هوا در محیط احتراق سوزانده گردد. به مراد اجرا هرچه عالی این مراحل، یکسری سیستم‌های سوخت‌رسانی و جرقه می بایست باهم فعالیت نمایند؛ البته حرکت‌های پیشرانه و عدم احتراق مطلوب سوخت و هوا یکی اشتباهات رایج میباشد. به مراد کاهش ایرادات این نصیب بایستی از ردوبدل قطعات معیوب سیستم سوخت‌رسانی و جرقه با قطعات سلامت مطمئن گردید.

مصرف سوخت بالا

وقتی که پیشرانه در حالت قابل قبولی قرار داشته باشد سوخت را به معیار پاره ای مصرف می‌نماید. اما تعدادی قطعه‌ی مرتبط با سیستم سوخت‌رسانی همانند فیلترهای سوخت و هوا، حسگرهای جریان هوا و اکسیژن با سپری شد فرصت فرسوده گردیده و تلاش خویش را از دست میدهند. در حالتی‌که این واقعه چهره دهد پیشرانه مصرف سوخت بیشتری خواهد داشت. دراین مورد هم بایستی خدمت‌های عصر‌ای منظم را ایفا بخشید.

باتری از شغل افتاده

اکثر باتری‌ها ارتفاع عمری سه‌ساله یا این که ۸۰ هزار کیلومتری دارا‌هستند. یکی‌از دلایل معمول از عمل افتادن باتری کاهش آمپراژ آن میباشد که موردی معمولی تلقی می شود چون بضاعت نگه‌داشتن شارژ را از دست می دهد. آلترناتور مصدوم، حسگر معیوب دمای باتری و دیگر قطعات معیوب سیستم شارژ نیز می توانند این موقعیت را تولید کنند. شایسته ترین فعالیت این میباشد که باتری را هر سه سال یک‌توشه یا این که هر ۸۰ هزار کیلومتر یک‌توشه بده بستان نمائید.

لاستیک‌های صاف

اگرچه اکثر لاستیک‌ها بعد از واکنش به مانع ها و یا این که پنچر شدن از دربین می روند ولی فرسودگی و خوردگی و عدم تهیه دستور هم دلایل مهم صاف شدن لاستیک‌ها می باشند. با ردوبدل چرخشی لاستیک‌ها می‌اقتدار قدمت آنها را ارتقاء اعطا کرد. معمولاً بده بستان چرخشی لاستیک‌ها در هر ۸ هزار کیلومتر شایسته ترین سفارش میباشد.

صدا و شم خاص ترمزها yunusmechanic.ir

همچون همه قطعات دیگر خودرو، سیستم ترمز نیز با سپری شد فرصت فرسوده شود. ترمزها برای ایمنی خودرو حیاتی بوده براین اساس هر موقع که آرم‌های اختلال درین نصیب به دیده خورد بایستی آن را پژوهش کرد. برای مثال‌ی این خطاها می‌قدرت به شم واکنش آهن با آهن و شم نرمی پدال ترمز اشاره نمود. اگرچه اشتباهات خرد سبب ساز ساخت و ساز صداهای ناهنجاری میشوند البته برخی آیه ها خبر از بده بستان لنت‌ها و دیگر قطعات سیستم ترمز می دهند.

نقص دینام

دینام بخشی از پیشرانه میباشد که کلیه سیستم‌های الکتریکی خودرو را با شروع پیشرانه روبه‌روش نگه میدارد. این قطعه همینطور مسئول شارژ باتری هست. وقتی که آلترناتور از عمل بیفتد باتری نیز به نقطه پايان شیوه خویش خواهد رسید و بعضا ایرادات دیگر تولید خواهد شد.

موتور استارتر حاد

موتور استارتر مراحل آغاز به شغل خودرو را شروع می نماید. مثلا دلایل معمول حاد شدن موتور استارتر می‌قدرت به زخم سلنوئید الکتریکی و یا این که دیگر اشتباهات همانند رله‌ی شروع اشاره نمود. اگرچه می‌اقتدار پیش از فساد این قطعه آن را بده بستان کرد البته پیش‌بینی کردن فرصت فساد آن مشقت بار میباشد. شایسته ترین عمل برای دانایی از شرایط موتور استارتر اعتنا به وضعیت آغاز خودرو در طی آغاز به عمل میباشد.

لرزش دستور

دلایل متعددی برای لرزش دستور در طی رانندگی وجود دارااست. در‌حالتی که لرزش امر صحیح بعد از آغاز خودرو و استارت به رانندگی چهره دهد احتمالاً یاتاقان یا این که سیستم تعلیق به اختلال خورده‌اند. در صورتی این لرزش در سرعت‌های بالا خویش را علامت دهد احتمالاً لاستیک‌ها بالانس نیستند. برای حل این اختلال عالی میباشد با یک مکانیک شغل صحیح مشورت کردن فرمایید.

عدم قبولی در آزمایش معاینه فنی

عدم قبولی در آزمایش معاینه فنی دلایل متعددی دارااست. در بیشتر تایم ها، در‌صورتی‌که لامپ تحلیل پیشرانه پر‌نور باشد خبری از معاینه فنی نخواهد بود. در مرکز ها آزمایش فنی برهان عدم قبولی را به شما خواهند ذکر کرد براین اساس میتوانید برای حل ایراد مبادرت فرمایید.

داغ کردن پیشرانه

شاید انتظار داشتید داغ کردن پیشرانه را در سکو‌ای فراتر مشاهده کنید البته در واقع این آیتم کم کم چهره میدهد. در اکثر خودروهای امروزی، سیستم خنک‌کنندگی عدم وضوح متعددی داشته و مشتمل بر یکسری حسگر میباشد که می تواند دمای مایع، جریان و دیگر قطعات را تحقیق کند. تحقیق مایع خنک‌کننده و ردوبدل واترپمپ پیش از فساد دو مثال از سهل وآسان‌ترین طریق‌ها برای کاهش احتمال داغ شدن پیشرانه میباشد.

لگد زدن گیربکس خود کار

گیربکس خودکار در شکل استعمال درست و اصولی قادر است تا بیشتراز ۳۲۰ هزار کیلومتر سوای اختلال عمل نماید. گیربکس‌های اتومات امروزی دارنده سیستم هیدرولیکی می باشند که از تعدادی نصیب گوناگون ساخته شده و خب طبیعی میباشد که ممکن میباشد در برخی قسمت‌ها مشکلاتی چهره دهد. وقتی که‌این زمینه فیس دهد گیربکس ردوبدل‌های قابل انعطاف و دیوانه نخواهد داشت. برای پیشگیری از ایرادات این‌سیرتکامل گیربکس‌ها عالی میباشد خدمت‌های زمان‌ای آن را ایفا دهید.


کلیه‌ی خودروها برای کارکرد درست مستلزم خدمت‌های منظم میباشند. حتی هنگامی که خدمت‌های منظم همانند بده بستان روغن و ردوبدل چرخشی لاستیک‌ها را جاری ساختن دهید بازهم احتمال فیس دادن ایرادات وجود دارااست. مدل رانندگی و نوع خودرو هم قادر است با صورت دادن بعضی خطاها در باب باشد.

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن