آموزش کامل سئو رایگان

آموزش سئو آکادمی دی ام روم

در این برهه از زمان، سئو به خوبی به شما کمک می‌کند تا سریعا مشغول به کار شوید و از این راه کسب درآمد کنید. آموزش سئوی وردپرس رتبه وب سایت‌های وردپرسی را در نتایج جستجوی کاربران بهبود بخشیده و ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت هدایت می‌کند. در گذشته، تولیدکنندگان محتوا فقط برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام می‌دادند. آن‌ها کلمات کلیدی پر سرچ را در محتوا قرار می‌دادند تا الگوریتم‌های موتورهای جستجو را فریب دهند و از رتبه‌های بالا در جستجوی ارگانیک اطمینان حاصل کنند. در بخش دوم آموزش رایگان سئو یاد خواهید گرفت که موتور جستجو چیست و چگونه کار می کند.

هرچند که بسیاری از کارشناسان سئو با این نکته موافق هستند که رویکرد کلاه سفید راه حلی مطمئن و تاثیرگذار است، اما در مورد پذیرش تکنیک‌های مختلف لینک‌سازی (از جمله خرید لینک) نظرات متفاوتی وجود دارد. اچرفس هم پکیج کاملی از امکانات لازم برای سئو را ارائه کرده است که در بین آنها ابزار ردیابی لینک هایش فوق العاده دقیق است. به دلیل عدم دسترسی به اکانت های این سایت از آموزش آن صرف نظر می کنیم. این ابزار در جلسه 14.4 دوره آموزشی سئو به صورت رایگان تدریس شده است، برای اطلاعات بیشتر به جلسه رجوع نمایید. موارد فوق الذکر تنها برخی از الگوریتم های گوگل بوده است، لازم است بدانید تعداد الگوریتم ها خیلی بیشتر است. سعی میکنم به مرور صفحه آموزش الگوریتم های گوگل را آپدیت نمایم و مابقی الگوریتم ها راهم مورد بررسی قرار دهم.

شما با بهینه سازی یک محتوا نه تنها مخاطبین حوزه خود را مجذوب تخصص حوزه فعالیت خود میکنید، بلکه در مسیر موفقیت در دنیای سئو با سرعت بیشتر حرکت خواهید کرد. امیدوارم که این فصل رو هم به خوبی درک کرده باشین و با تمرکز کامل فصل بعدی که درباره بهینه سازی یک محتواست رو شروع کنید. خب پس از انتخاب یکی از فیلتر های بالا کلمه کلیدی مورد نظر خودتون رو وارد کنید و دکمه apply را مانند تصویر زیر کلیک کنید. این بخش یکی بهترین قسمت هایی است که شما میتونید برای تحقیق کلمات کلیدیتون ازش استفاده کنید. وقتی وب‌سایتی به طور طبیعی بر روی صفحه اول موتورهای جستجو ظاهر می‌شود، نیاز به صرف هزینه برای تبلیغات پولی یا سایر اقدامات پرهزینه برای جلب نظر مشتری کمتر می‌شود.

اگر سئو تکنیکال را استانداردسازی سایت با معیارهای گوگل بدانیم؛ می‌توانیم بگوییم تمام سئو؛ سئو تکنیکال است. در این روش شاید نتوانید لینک مستقیمی به مقاله خود بسازید اما می‌توانید مقاله خود را معرفی کنید. امروز محل قرارگیری کلمات کلیدی بسیار مهم‌تر از تعداد استفاده است. نه انقدر کم باشد که گوگل متوجه ارتباط صفحه نشود و نه انقدر زیاد باشد که کیورد استافینگ انجام شود و کاربران نیز اذیت شوند. متادسکریپشن در نتایج گوگل به نمایش در می‌آید؛ پس می‌تواند CTR صفحه را بالا ببرد.

در حالی که عبارت “بهترین جاروبرقی” حجم جستجوی بسیار کمتری دارد (متوسط حجم جستجوی ماهانه). اما این پرس و جو ماهیت تجاری بیشتری دارد و مطمئناً درآمد بیشتری ایجاد می‌کند، به همین دلیل است که گوگل به جای صفحه محصول دیجی کالا، راهنمای خرید را نشان می‌دهد. این بر اساس اعتبار صفحاتی است که برای کلمه کلیدی مشخص شده رتبه بندی می‌شوند. در اکثر ابزارها، مقدار دشواری کلمه کلیدی در مقیاسی از 0 تا 100 نشان داده می‌شود. هر چه امتیاز بالاتر باشد، رتبه بندی در SERP 1 برای کلمه کلیدی دشوارتر است. معیاری به نام سختی کلمه کلیدی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

برای دانلود فیلم آموزش کامل سئو، ویدیوها را اجرا کنید، سپس روی علامت چرخ‌دنده کلیک کنید و ویدیو را در هر کیفیتی که تمایل داشتید دانلود کنید. سرعت صفحه، مدت زمانی است که طول می‌کشد یک صفحه وب بارگذاری شود. میزان سرعت یک صفحه از وب‌سایت به عوامل مختلفی همچون سرور سایت، اندازه فایل‌های موجود در یک صفحه و میزان حجم محتوای بصری بستگی دارد. کاربر به دنبال بررسی نهایی است و قصد خرید دارد و به دنبال کسب اطلاعات است. کاربر با قرار دادن این اطلاعات در عنوان جستجو به دنبال اطلاعات است. رپورتاژ آگهی خود کلاه سیاه است که معمولا بین ایرانیان رواج بسیاری دارد.

هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. شما می توانید پس از راه اندازی وب سایتتان از کلمات کلیدی مرتبط در URL صفحات مختلف استفاده کنید که این کار شما را از لزوم وجود کلمه کلیدی در نام دامنه بی نیاز می کند. کافیست این سایت را با دقت و به طور کامل زیر رو کنید، آموخته های خود را گام به گام بر روی وب سایتتان پیاده سازی کنید و تا رسیدن به هدف موردنظر یعنی رتبه اول در کلمات کلیدی هدف، دست از تلاش برندارید. بعد از معرفی الگوریتم EAT کیفیت محتوایی سایت‌ها به صورت ویژه افزایش پیدا کرد. اما در حال حاضر شرایط اندکی متفاوت شده است و گوگل الگوریتم خود را هوشمندتر نموده است و آن را به تبدیل به EEAT نموده است.

اگر در بخشی خطایی یافت شود دقیقا به شما گفته میشود که فلان بخش از سایت شما نقص دارد و شما باید این مورد را بررسی کنید تا مشکل شما برطرف شود. این ابزار پولی بوده و شما با خرید اکانت میتوانید به تمامی بخش های آن دسترسی کاملی داشته باشید. با Goal می‌تونید اهدافی رو که در نظرتون هست، در قالب یه مسیر توی گوگل آنالیتیکس تعریف کنید. بعدش توی قسمت Funnel Visualization در Goal می‌تونید میزان خروج کاربران از اون مسیر رو به خوبی متوجه بشید و برای بهبود تجربه کاربری اون صفحه رو بهینه سازی کنید. از طرفی بعضی از موتورهای جستجو از این زبان‌ها پشتیبانی نمی‌کنن.

چند سالی است در ایران نیز سایت‌های وبلاگ نویسی و نویسندگی رواج پیدا کرده‌اند. در این فصل می‌آموزید چگونه محتواهایی بنویسید که در گوگل رتبه بگیرند. اگر از فصل ۱ خاطرتان باشد؛ ارتباط یکی از ۳ ضلع مثلث موفقیت در سئو بود. ساختار بردکرامب به گونه‌ای است که از هر صفحه؛ به صفحه بالادستی آن لینک داده می‌شود. مثلا بعد از ۳ ماه از آغاز پروژه؛ اگر کارفرما از شما گزارش بخواهد باید اطلاعات دقیق و قابل سنجش ارائه دهید. متخصصین سئو نسل جدید کلماتی مثل خرید گلدان را به کلمه گلدان ترجیح می‌دهند چون نرخ تبدیل بالاتری دارد.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که طول محتوا یکی از عوامل رتبه‌بندی است. یک مطالعه معروف توسط Backlinko وجود دارد که نشان می‌دهد پست‌هایی با حدود 2000 کلمه در گوگل رتبه بهتری دارند. در واقع، تلاش برای تغییر متن لینک‌های برگشتی (backlink) به سایت شما ممکن است خطرناک باشد (این کار برای گوگل یک “نه نه” بزرگ است). در فصل بعدی اطلاعات بیشتری در مورد بهینه سازی تگ عنوان و توضیحات متا خواهیدیافت. صفحات به هم مرتبط هستند و یک نمای کلی از موضوع و همچنین بینش عمیق تری در مورد موضوعات فرعی ارائه می‌دهند.

شما می‌توانید علاوه بر آموختن مباحث بهینه سازی سایت، هدیه‌ای نیز از ما دریافت کرده و همینطور تا 3 ماه به صورت رایگان، خدمات پشتیبانی برای شما ارائه می‌شود. هنگامی که کلمه کلیدی را برای صفحه خود در نظر میگیرید، گوگل باید متوجه شود که آیا محتوا نوشته شده مرتبط با کلمه کلیدی است یا خیر. ازاین رو خزنده‌های گوگل ابتدا به دنبال آن‌ها بوده و اگر در ابتدای عنوان با کلمه کلیدی روبه رو شوند، یک پوئن مثبت برای سایتان در نظر می‌گیرند. برای کامل کردن این بخش از آموزش سئو، می‌توان به چند پیشنهاد دیگر نیز در روند یافتن کیورد اشاره کرد. از جمله می‌توان به یافتن کیوردگپ‌ها، یافتن کیوردهای سایت رقبا،‌ یافتن عبارات پرسشی مرتبط به حوزه کاری شما اشاره نمود.

از سوی دیگر یادگیری و پیاده‌سازی برخی تکنیک‌ها می‌تواند در روند کاربرپسند بودن محتوا موثر واقع گردد. اما در این قسمت کمی کار را برای شما آسان خواهیم کرد و چند ابزار برای پیداکردن کلمات کلیدی به شما معرفی می‌کنیم. توجه نمایید که مسئله مهم درست استفاده کردن از این کلمات است و نه پیدا کردن آنها. یعنی بدانیم کاربر مدنظر ما به دنبال چه چیزی می‌گردد و برای آن تولید محتوا انجام دهیم و برای او قرار دهیم.برای این منظور باید کیورد ریسرچ انجام دهید که این عمل با استفاده ابزار و تجربه می‌تواند انجام گیرد. بک لینک در دید گوگل یعنی اعتبار دادن سایت‌های دیگر به سایت ما.به عنوان مثال زمانی که یک استاد سئو به فردی می‌گوید که سئو را خوب بلد است، یعنی اعتبار بالایی به او اختصاص داده است. و یا زمانی که شما قصد دارید یک دوره سئو را به دوست خود معرفی کنید، از دوره جامع سئو دی ام روم نام می‌برید و آن اعتبار می‌بخشید.

در فرآیند بهینه‌سازی محتواهای سایت برای موتور جستجو، تولید محتوای باکیفیت و مرتبط اهمیت ویژه‌ای دارد. محتوای تولید شده می‌تواند شامل متن، تصویر، ویدیو و سایر انواع محتوا باشد که به طور مستقیم با موضوعات مرتبط با کسب و کار شما در ارتباط است. تحقیق کلمه کلیدی نخستین گام در آموزش رایگان سئو است که در ادامه با آن آشنا خواهید شد. این فرایند به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مرتبط و موثر برای وب‌سایت خود را شناسایی کنید. برای انجام این کار، نیاز به استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که به شما در یافتن بهترین کلمات کلیدی برای هدف‌گذاری کمک می‌کنند. رعایت نکات بالا در کنار نکات فرعی طراحی از جمله انتخاب رنگ سایت،‌ رعایت استانداردهای UX/UI برای بهینه سازی تجربه کاربری و غیره می‌بایست در روند راه اندازی این پلتفرم درنظر گرفته شود.

گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند،‌ آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر می‌گیرند. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص می‌شود، بیشتر نشان‌دهنده‌ی آگاهی کاربران از برندها است. درس‌های مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشده‌اند. به ما بپیوندید در این دوره جامع تا دانش سئوی خود را به یک شیوه مؤثر و تأثیرگذار تبدیل کنید. بهترین راه برای تحقیق درباره کلیدواژه‌ها این است که از دیدگاه مخاطب‌های بالقوه‌تان انجام دهید.

اگه بخوام یه مثال دیگه بزنم، در LSI فرقی بین کلمات “سئو” ، “بهینه سازی سایت” و “افزایش رتبه سایت” وجود نداره و همه رو یه خانواده در نظر می‌گیره. یا حتی اگه کلمات کلیدی دیکته یکسانی مثل “شیر آب” با “شیر حیوان” داشته باشن، باز می‌تونه تفاوت بینشون رو تشخیص بده. LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing هست که قبلا به شکل‌های غیرمستقیم توی بخش ۵ بهش اشاره کردیم. به عکس زیر نگاه کنید؛ من یه کلمه کلیدی اصلی به نام “دانلود نرم افزار فتوشاپ” تایپ کردم. ولی زیر این کلمه، کلمه‌های کلیدی دیگه وجود داره که مرتبط هستن و دقیقا از کلمات “دانلود نرم افزار فتوشاپ” استفاده نکرده.

تگ Alt دقیقا به همان موضوع عکسها اشاره دارد و اگر از آن استفاده کنید تصاویر شما نیز در نتایج گوگل نمایش داده میشود. تگ دیسکریپشن مهمترین عامل حضور کاربر در سایت بعد از تایتل میتواند کمک مستقیم به جذب کاربر داشته باشد. در بخش description شما باید جمله ای ۱۵۸ کاراکتری بنویسید که داخل این جمله حداقل یک الی دو باز از کلمه کلیدی مثل آموزش SEO استفاده کنید. پس در انتخاب و نوشتن جملات بسیار دقت کنید و یک جمله جذاب و تحریک پذیر بنویسید تا کاربر جذب سایت شما شود. طبق تجربه استفاده از اعداد و توصیف صفحه می تواند جذب کاربر را افزایش دهد.

یه سری تکنیک‌هایی قبلا وجود داشت که ساده بودن؛ ولی منسوخ شدن و دیگه غیرکاربردی هستن. اما خب باز یه سری روش‌ها وجود دارن که امروزه متداوله و ما اونا رو فقط لیست می‌کنیم؛ ولی به منظور تایید و یا عدم تایید نیست. این قسمت یکی از فصل‌های کوتاه این دوره غیر حضوری سئو محسوب میشه و اگه این بخش از مقاله رو با دقت نخونید، روند یادگیری سئوی شما شکست می‌خوره. با PDF می‌تونید باعث بهبود برند هم بشید و با تولید یه مینی‌بوک یا کتابچه خوب، سطح آگاهی از محصولات خودتون رو بالاتر ببرید. اگه در وبسایت‌های دانلود PDF به اشتراک بذارید و داخل PDF لینک داشته باشید، اثرات سئو خوبی می‌تونه داشته باشه. سایت‌مپ (Sitemap) به ربات جستجو کمک می‌کنه تا بهتر بتونه محتواهای سایت رو ببینه و اون رو خزش کنه.

آنها سختی کمتر و نرخ تبدیل بالایی دارند و احتمال اینکه کاربر در مسیر خرید قرار گیرد و به خریدار واقعی تبدیل شود بسیار زیاد است. این ابزارهای پولی علاوه بر نمایش لیست عبارات کلیدی، سایر معیارهای سئو را نیز در نظر دارند و با ارزیابی آن ها در انتخاب بهترین گزینه به شما کمک می کنند. پس با این حال هم زمان شما صرفه جویی می شود و هم اینکه یک مزیت رقابتی نیز به حساب می آید. پس لازم است به این نکته توجه کنید و در وب سایتتان برنامه ریزی دقیقی برای فروش محصولات خدمات به کاربران داشته باشید. تصور کنید کاربری وارد گوگل شده و عبارت «خرید کفش» را جستجو کند.

همون طور که در فصل 2 به تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از ابزار kwfind پرداختم با همون روشها میتونید بهترین کلمات سوالی حوزه خودتون رو پیدا کنین. در قسمت بعدی در بخش آموزش سئو داخلی و تکنیکال یک وب سایت باید به سراغ یکی از مهم ترین جوانب بریم، اونم چیزی نیست جز SSL!. داشتن نقشه سایت یک راه موثر برای اطمینان از این است که هیچ صفحه‌ ای از سایت شما از دید موتورهای جستجو پنهان نمانده است. این ویژگی می تواند یکی از فاکتورهای مهم برای سئو یک وب سایت به حساب آید. به خاطر داشته باشید که لینک سازی داخلی یک فرآیند مداوم است و باید به طور منظم بررسی و بهینه شود تا بهترین نتایج را به دست آورید. ساختار وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که کاربران و موتورهای جستجو به راحتی بتوانند در آن حرکت کنند.

دقیقا برای سئو سایت هم به همین صورت هست اگر شما در انجام عملیات سئو خطایی را انجام دهید که خارج از قوانین سئو و قوانین گوگل باشد، اینجا گوگل شمارا جریمه خواهد کرد. پیش از اینکه به صورت تخصصی آموزش سئو رو شروع کنیم نیازه یکم از درآمد سئو و بازار کار سئو در ایران باهم صحبت کنیم. صرف نظر از ویژگی های شخصی دانشجو، سئوی هر سایتی متناوت می‌باشد. در آموزش های خصوصی ما براساس دانش شما، براساس نیاز شما آموزش میدهیم. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) بهترین و قوی‌ترین سایت برای آنالیز داده‌های وبسایت شماست و می‌تونید با استفاده از این سایت آنالیز، توی کسب و کار خودتون معجزه کنید. ولی بدونید که بهترین‌ها وقتی برای شما به بهترین شکل عمل می‌کنن که کار با اون ابزار رو به خوبی بدونید و نحوه آنالیز رو بلد باشید؛ در غیر این صورت استفاده نادرست می‌تونه به بهترین شکل شما رو نابود بکنه.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل به آموزش رایگان سئو وردپرس بپردازیم. پس اگر شما هم مدیر یا طراح یک سایت وردپرسی هستید و به دنبال راهکارهایی برای بهبود سئوی سایت‌تان می‌گردید، حتما همراه ما باشید. سئو کلاه سیاه ممکن است به صورت موقت باعث افزایش رتبه شود، اما پس از شناسایی توسط گوگل، منجر به جریمه سنگین و کاهش شدید رتبه می‌شود. پس از آنکه گوگل متوجه تقلب شد، صفحات را از نتایج حذف کرده و حتی ممکن است سایت را به طور کامل مسدود کند. پس سئو کلاه سیاه نه تنها غیراخلاقی بلکه بسیار پرخطر است و توصیه نمی‌شود.

و اگه سایت x میزان Citation Flow بالایی داشته باشه؛ یعنی تعداد لینک‌های بالایی داره. حالت بد اینه که Citation Flow خیلی بالا باشه؛ ولی Trust Flow کم باشه. با توجه به پارامترهای Majestic، لینک سازی با این مدل سایت‌ها اصلا پیشنهاد نمیشه؛ چون اون سایت تعداد لینک بالایی داره؛ ولی اکثرا باکیفیت نیستن. ضرب المثل “هر گردی، گردو نیست” رو یادتون میاد؟ در لینک‌سازی هم به همین شکله و هر لینکی، لینک نیست و لینک‌هایی اثرگذاری مثبتی دارن که در مکان مناسب و به روش مناسب درج شده باشند. همینطور برای رتبه‌دهی وبسایت‌ها در نتایج، از لینک‌ها استفاده می‌کنه.

گوگل اهمیت بسیار زیادی برای بک لینک‌های قدرتمند قائل است و اگر از بک لینک‌های خوب استفاده کنید، احتمال افزایش رتبه شما در نتایج گوگل بالاتر خواهد بود. ما سعی کردیم تا آموزش سئو به زبان ساده را به معنای واقعی کلمه در این صفحه برای شما ارائه کنیم تا بتوانید به ساده ترین شکل ممکن اطلاعات کامل و جامعی درمورد آن به دست آورید. سپس با آموزش سئو برای بهبود رتبه‌های وبسایت خود استفاده نمایید. در این مقاله می‌توانید به تمام آنچه که از یک دوره جامع آموزش سئو توقع دارید، برسید. حال کافیست آستین‌های خود را بالا بزنید و برای پیشرفت و رونق کسب و کارتان اقدام کنید!

تجربه کاربری همیشه تو جهت سئو قدم برنمی‌داره و بعضی وقتا برخلاف هم عمل می‌کنن. تجربه کاربری میگه مسیر A بهتره؛ ولی سئو میگه مسیر B بهتره و ممکنه هر کدوم از جنبه‌های خودش راست بگه. شاید بشه با یه تیر دو نشان زد و اینجاست که تجربه و دانش شما می‌تونه زمینه‌ساز خلاقیت و راه‌حل چالش‌ها باشه و کاری بکنه که هم برای سئو خوب باشه و هم برای تجربه کاربری. از زمان قبل تولید محصول، تا زمان تولید محصول، و حتی بعدش که میشه خدمات پس از فروش هم وجود داره و باید همیشه در حال بهبود اون باشید. مثلا برای ساخت یه خودرو (البته خودروهای ایران رو در نظر نگیرید) چه امکانات و یا ویژگی‌هایی درج بشه، یا چه امکانی رو بهبود بدیم تا کاربران حس بهتری موقع رانندگی داشته باشن.

من محسن حبیبی راد تو این مسیر بهترین کسی هستم که میتونم همراهت باشم پس با دقت در ادامه این مطلب همراهم باش. ما قصد داریم آموزش سئو از پایه به صورت صفر تا صد را به شما بیاموزیم که بعد از این مقاله شما بتوانید اطلاعات مناسبی از سئو کسب کنید و وارد نتایج گوگل بشوید. از طرفی توی بخش ۵ که درباره کلمه کلیدی صحبت کردیم، می‌تونیم از کلمات کلیدی در انکرتکست استفاده کنیم. ولی استفاده نادرست از این موضوع باعث حساس شدن الگوریتم‌های گوگل به سایت ما میشه و ممکنه اثرات منفی‌ای برای سایتمون داشته باشه. کتاب‌های الکترونیکی توی سایت‌ها بیشتر برای جذب و دریافت اطلاعات کاربران هست. در اصل به این کار lead generation یا تولید سرنخ میگن و باید سعی کنید در کتاب الکترونیکی و یا PDF، چیزی برای گفتن داشته باشید تا کاربران رو ترغیب کنه که اطلاعات خودشون رو در اختیار شما قرار بدن.

اگر چه که دانستن این اطلاعات از نظر عملی کمک خاصی به شما نمی کند اما برای درک بهتر سئو، دانستن این اصطلاحات مهم است. ما برای اینکه سرعت سایت خود را افزایش دهیم، باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا حجم مورد استفاده خود را کاهش دهیم. اگر دقت کرده باشید، مار برای اینکه بتوانیم اطلاعاتی را برای دیگران ارسال کنیم. معمولا تمایل داریم که آن را به صورت زیپ برای دیگران ارسال کنیم. خدمات مربوط به آموزش به دو صورت حضوری و غیرحضوری انجام می­شود که در حالت حضوری دوره­های آموزش در مکان شرکت و به صورت گروهی برگزار می­شود.

از این رو با آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته علاوه بر جذب مشتری، اعتبار و ارزش کسب و کارتان نیز افزایش می‌‌یابد و افراد نیز اعتماد بیشتری به سایت شما دارند. با آموزش سئو شما می توانید با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرد، به راحتی به درآمد برسید؛ زیرا با ورود ویروس کرونا، گستره فضا و مسیر رشد دنیای دیجیتال چندین برابر شد. به همین خاطر است که امروزه اکثر کسب و کارها به این نکته پی برده‌اند که باید به صورت آنلاین هم فعالیت کنند. به عنوان مثال فرض کنید شما یک سایت جذاب و کاربر پسند را طراحی کرده‌اید، که هیچ کاربری به سراغ آن نمی‌آید، به مانند این که شما یک فروشگاه مدرن و مجهز را در جایی احداث می‌کنید که هیچ آدمی از آن‌جا رد نمی‌شود! پس از این رو برای رونق و پیشرفت سایتتان باید جامعه هدف را با آن آشنا کنید. در فصل تحقیق کلمات کلیدی کاملا توضیح دادم چگونه با ابزار کبوتر؛ خوشه‌سازی (کلاسترینگ) کنید.

از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به Google PageSpeed و GTmetrix و Ahrefs Site Audit اشاره نمود. یادگیری چنین مفاهیمی در آموزش سئو بسیار مهم است که در بخش مقدمه باید بیان شود. به عنوان مثال ساختار یک سایت از صفحه اصلی شروع شده و در پله بعدی به دسته‌بندی‌ها و زیرمجموعه‌های آن رسیده و در نهایت به صفحات مانند پست‌های بلاگ یا محصول و غیره می‌رسد. به این نکته توجه کنید که ایجاد ساختار سایت نباید بیشتر از 3 لایه باشد. چراکه می‌تواند روند خزش را سخت‌تر کرده و به تجربه کاربری صدمه وارد کند. در واقع این دو همدیگر را پوشش داده و قادرند تا به پروموت کردن همدیگر کمک کنند.

نکته آخر، مطمئن شوید که مکان فیزیکی سرور تا حد امکان به مخاطبان هدف شما نزدیک است (به عنوان مثال اگر بازار ایالات متحده را هدف قرار می‌دهید، سروری در آلمان ندارید). سرعت صفحه یکی از مهمترین جنبه‌های سئو فنی و یک عامل ضروری UX است. هیچ کسی حاضر نیست بیشتر از چند ثانیه صبر کند تا یک صفحه بارگذاری شود. شما باید در مورد موضوعی که می‌نویسید،یک متخصص باشید و این را هنگام نوشتن محتوا اثبات کنید. هاب محتوا، مجموعه‌ای از صفحاتی است که همگی با یک موضوع خاص مرتبط هستند.

قطعا چالش ها و اطلاعاتی که در مسیر برای شما پیش خواهد آمد، بسیار ارزشمند است که در کمتر دوره آموزشی به آن اشاره شده است. وبسایت نیل پتل، احتمالا اسم نیل پنل را اکثر سئوکاران شنیده باشن. نیل پتل یکی از متخصصین سئو در دنیاست که به نوعی یکی از مرجع های سئو شناخته میشود. در سایت رسمی neilpatel شما میتوانید جدا از آموزش های رایگانی که میتوانید بخوانید از بخشی استفاده کنید که مربوط به تحلیل و بررسی سایت بوده که به صورت کاملا دقیق میتوانید دیتای یک سایت را دریافت نمایید. در این بخش شما میتوانید تعداد بک لینک های سایت های خود و رقیب یا کلمات کلیدی یا سایر موارد را دقیقا تحلیل و بررسی نمایید. وقتی که ما یه لینکی رو می‌سازیم، در واقع لینک بیلدینگ (Link Building) یا لینک سازی کردیم.

آنها به طور رسمی توسط گوگل اعلام می شوند و سر و صدای زیادی در جامعه سئو ایجاد می کنند. در پاراگراف های بعدی نگاهی دقیق تر به الگوریتم جستجوی گوگل خواهیم داشت. در سرچ کنسول سایتتان، آخرین زمان خزیدن صفحه و همچنین هشدارهایی در مورد هرگونه مشکل احتمالی خزیدن و نمایه سازی که ممکن است Google با صفحه شما داشته باشد را خواهید دید. در این فرآیند کارهایی وجود دارد که می توانید بلافاصله پیاده سازی کنید، اما در عین حال مفاهیمی وجود دارد که زمان و تلاش بسیار بیشتری را می‌طلبد. موتورهای جستجو وقتی مورد استفاده قرار می گیرند که افراد بخواهند چیزی را در اینترنت جستجو کنند.

این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که شما بواسطه این داده‌ها می‌توانید ارتباط بهتری با گوگل برقرار کنید و از طرفی استاندارد‌های سایت خود را نیز افزایش می‌دهید. طرحی صفحات با توجه به استانداردهای داده‌های ساختار یافته باعث می‌شود که رتبه سایت شما نیز بهبود پیدا کند. شما برای این که لینک سازی خارجی برای سایت انجام بدید روش‌های مختلفی را در دسترس دارید اما بهترین کار این است که بهترین و مطمئن‌ترین روش را انتخاب نمایید تا در نهایت نتیجه مطلوب را دریافت کنید. خرید بک لینک‌های بی‌کیفیت علاوه بر این که تاثیر مثبتی را برای شما ایجاد نمی‌کنه در انتها ممکن است که باعث پنالتی شدن سایت شما هم بشود. یکی از بهترین استراتژی‌هایی که می‌توانید برای بهینه سازی یوآرال خود استفاده کنید، این است که در موضوع اصلی خود کلمه کلیدی خود را قرار دهید.

در نگاه اول به نظر نمی رسد که یک کلمه ساده بتواند ۱۲ حالت نگارشی مختلف داشته باشد؛ اما در عمل دیدیم این امکان وجود دارد که کاربران با شنیدن کلمه «صوفيه» هرکدام از این آدرس ها را تایپ کنند. در این حالت ممکن است شما شانس ورود آن فرد به وب سایتتان را از دست بدهید. این موضوع می تواند یک امتیاز منفی برای نام دامنه ای که انتخاب کرده اید به شمار رود. اولین و شاید مهم ترین قدم در راه اندازی یک وب سایت انتخاب نام دامنه است. نام دامنه تأثیر بسیار زیادی در برندسازی و موفقیت یک وب سایت دارد. توصیه می کنم قبل از انتخاب نام دامنه برای وب سایتتان، با کمی صبر و حوصله به نکاتی که در این بخش اشاره شده توجه کنیدتا انتخاب بهتر و منطقی تری داشته باشید.

بر خلاف سایت‌های فروشگاهی و خدماتی که از فروش محصول یا خدمات کسب درآمد می‌کنند؛ معمولا درآمد سایت‌های وبلاگی و مجله‌ای از تبلیغات است. بنابراین در سئو اینگونه سایت‌ها ما صفحات محصول یا خدمات نداریم. من قبل از هر چیز سایت‌‌‌های رقیب این دوستمان را بررسی کردم و متوجه شدم یکی از سایت‌های رقیب برای هر رنگ؛ یک محصول دست کرده و در تمام صفحات محتوای کاملا تکراری قرار داده. نکته مهم در لینک‌سازی با رپورتاژ این است که صفحات دسته‌بندی مهم اولویت‌بندی شوند و برای آن‌ها رپورتاژ تهیه شود. با قرار دادن کد بالا به ربات‌های می‌گویید این ۲ صفحه یک محتوا دارند و فقط لینکی که درون رل قرار گرفته را ترتیب اثر دهد.

پس با این تفاسیر در صورت وجود محتوای خوب، بدون داشتن سرعت بارگذاری مناسب صفحات، جایگاه مناسبی برای شما لحاظ نخواهد شد. اما تا به این قسمت از آموزش سئو متوجه شده‌اید که اگر به صورت درست و اصولی به یادگیری بپردازید، نه تنها سخت نیست، بلکه بادیدن پیشرفت وب‌سایت، انگیزه مضاعفی نیز کسب خواهید کرد. موتورهای جستجو همچون گوگل در هنگام کرال و خزش در صفحات، به لینک‌های ورودی و خروجی صفحه اهمیت می‌دهند و هرچه کیفیت این لینک‌ها بالاتر باشد، امتیاز بالاتری به شما تعلق خواهد گرفت. لینک سازی در واقع پلی است که کاربر را از صفحه‌ای به صفحه دیگر منتقل می‌کنیم. لینک سازی می‌تواند داخل سایت انجام گیرد و یا از سایتی به سایت دیگر انجام گیرد.

61% از بازاریاب های حرفه ای معتقدند که سئو کلید رشد سایت و موفقیت کسب و کارهای اینترنتی است. با افزایش استفاده از اینترنت و خریدهای آنلاین پس از پاندمی کرونا، ارزش و اهمیت سئو سایت نیز بالاتر رفته است. از این رو، داشتن یک استراتژی سئو مناسب می تواند تمام کسب و کار آنلاین شما را به طور مثبتی تحت تاثیر قرار دهد. پس از دانستن گام‌های یادگیری سئو و بهینه سازی سایت لازم است که بخش بندی SEO را با یکدیگر بررسی کنیم. برای آنکه یک دوره جامع بتواند تجربیات عملی را در افراد ایجاد نماید، می‌بایست نسبت به آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) با ارائه یکسری مینی پروژه و تمرین اقدام کند.

این را فراموش نکنید که همیشه تعیین کلمات کلیدی پررقابت و پر سرچ برای یک صفحه کار درستی نیست، چرا که رتبه گرفتن در این کلمات به زمان بیشتری نیاز دارد. به جای این کار می توانید کلمات کلیدی که رقابت کمتر و در عین حال سرچ خوبی را دارند را انتخاب کرده و از آن ها استفاده نمایید. پس از رتبه گرفتن در این کلمات می توانید در قدم های بعدی کلمات کلیدی سخت را در برنامه سئو خود قرار داده و شروع به رتبه گرفتن در آن ها کنید. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، هدف اصلی گوگل و الگوریتم های آن، ایجاد تجربه خوب برای کاربران است. سرعت سایت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که تاثیر مستقیم بر کیفیت تجربه کاربر گذاشته و از این رو از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است.

ضمن اینکه مقدمه مقاله باید جذاب و کوتاه باشد و کاربر را ترغیب به خواندن ادامه متن کند. فرقی نمی‌کند محتوایی که می‌خواهید بنویسید؛ یک مقاله است یا یک محصول. درصورتی که یکی از مهم‌ترین کارهای تولید محتوا بخش ترویج محتوا است. چنانچه اشتراک‌گذاری مناسبی انجام دهید می‌توانید در همین ابتدا چندین بک‌لینک (هرچند نوفالوو) بدست آورید. البته ۸ نقطه‌ای که در بالا به آن اشاره کردم؛ حداقل فضاهای مهم از نظر گوگل است.

یکی از مهمترین نکاتی که برای بهبود سئو داخلی باید به آن توجه داشته باشید، این است که لیست کلمات کلیدی مشابه و مرتبط خود را نیز در محتوای خود استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که تراکم کلمه کلیدی اصلی شما نباید از بین برود. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی برترآموز، مناسب ترین حالت تراکم کلمه کلیدی اصلی در هر 1000 کلمه 3 الی 4 بار می‌باشد. از طرف مقابل بهترین حالت کلمه کلیدی مشابه نیز در هر 1000 کلمه 2 الی 3 بار می‌باشد. میتوان گفت یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحلیل سئو سایت همین ابزار اچرفس میباشد.

بیشتر افراد schema markup را مساوی با ستاره و FAQ در نتایج گوگل می‌دانند. در وردپرس؛ در تمام صفحات به صورت پیش‌فرض این اصول رعایت شده‌اند. این استثناها در ۲ حالت بوجود می‌آیند و روش مدیریت آن‌ها متفاوت است که در ادامه خواهید آموخت. چنانچه در شناخت تگ‌های بالا مشکل دارید لطفا فصل سئو تکنیکال را به صورت کامل مطالعه نمایید. حال اینکه چطور این بهینه‌سازی باید انجام شود؛ در ادامه به آن می‌پردازیم.

برای افزایش CTR صفحه در نتایج جستجو؛ سعی کنید ۲ بار از کلمه کلیدی استفاده کنید. بعد از اینکه هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را شناختید؛ حالا وقت آن است که پاسخ پرسش کاربر را بدهید. پیش‌فرض ما از اینجا به بعد این است که می‌خواهید یک مقاله بنویسید. در بخش ساختارسازی توضیح دادم که طراحی صفحات آرشیو و اصلی کاملا بر مبنای لینک‌سازی داخلی است و قرار نیست متن زیادی بنویسید. بنابراین باید برای تولید محتوا استراتژی محتوایی عالی داشته باشیم. علاوه بر گوگل؛‌ ساختار بهینه سایت به کاربران سایتتان نیز کمک می‌کند اراتباط بهتری با سایتتان برقرار کنند.

بهینه سازی سایت برای موبایل یه چیز کاملا واجبه؛ و این ضرورت هر سال بیشتر ملموس میشه. تعداد کسایی که در گوشی جستجو می‌کنن هر روز بیشتر از تعداد کسایی میشه که در دسکتاپ (لپ تاپ و یا PC) جستجو می‌کنن. خب تا الان در این دوره صفر تا صد سئو درباره سئو داخلی صحبت کردیم. مواردی که تا اینجا گفتیم بُعد فنی نداشت؛ اما حالا می‌خوایم مواردی از سئو داخلی رو بررسی کنیم که کمی بُعد فنی و تکنیکی دارن و اصولا بهش “سئو تکنیکال” میگن. اگه در گوگل جستجو کنید که “بهترین انتخاب بین url فارسی یا انگلیسی” مقاله میزفا لینک اوله و اونجا به شکل خیلی کامل درباره آدرس صفحات توضیح دادیم.

این بخش همچنین شما را با بینش‌هایی از الگوریتم‌های همیشه در حال تغییر موتورهای جستجو مجهز می‌کند و شما را با پیشرفت‌های این صنعت به‌روز نگه می‌دارد و به شما می‌آموزد که چگونه از آنها نترسید. این فرصت را برای تسلط بر سئو و ارتقاء شیوه‌های بازاریابی دیجیتال خود از دست ندهید. اسکن کردن پروفایل های لینک رقبای خود یک راه عالی برای یافتن وب سایت هایی است که می توان از آن ها بک لینک ارزشی گرفت و مطمئن هستید که جواب می دهد چرا که قبلا توسط رقیب شما تست شده است. طبیعی ترین تکنیک Link Building، ایجاد یک محتوای منحصر به فرد و ارزشمند – به اصطلاح دارایی قابل لینک – است که بک لینک ها (سایت های دیگر) را بسوی خود جذب می کند. با این حساب مهمترین مزیت داشتن یک Featured snippets اصولی و جذاب این است که شما را از رقبای خود در صفحات جستجو بالاتر نمایش می دهد (حتی اگر در واقعیت رتبه کمتری داشته باشید). کلید اصلی داشتن یک سایت یکپارچه و پیوسته در داشتن یک سیستم هدایت کاربری مناسب است.

سئو تکنیکال، فرآیندی است که مطمئن شویم وب سایت، از نظر الزامات فنی با دستورالعمل‌های موتورهای جستجو مطابقت دارد. تصور عموم متخصصان این حوزه این است که سئو تکنیکال یا سئو فنی، امری بسیار مشکل و پیاده‌سازی آن زمان زیادی از ما صرف می‌کند. لینک سازی درست داخلی و خارجی، یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای رتبه‌بندی صفحات محسوب می‌شود. پس باید به خوبی با اصول لینک سازی داخلی و خارجی آشنا شوید و بدانید از هریک از انواع لینک، در کدام قسمت صفحه استفاده کنید. قرار دادن محتوای مناسب و درست برای صفحات سایت، از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌بایست طبق استراتژی و برنامه انجام گیرد تا نتایج مثبتی در پِی داشته باشد.

ضمن اینکه اگر مباحث را متوجه نمی‌شوید حتما ابتدا دروس کامل را بگذرانید و سپس به اینجا باز گردید. در ادامه می‌خواهم مراحل گام به گام سئو سایت وبلاگی را توضیح دهم. طبق تحقیق من؛ یک نویسنده خوب می‌تواند روزی تا ۵ مقاله ترجمه‌ای بنویسد. البته برای انجام این کار نیاز دارید تا به تعداد کافی محتوا تولید کرده باشید و سپس این محتواها را در یک صفحه با رابط کاربری عالی در کنار هم جمع کنید و لینک دهید. با این کار افراد مجبور می‌شوند در صفحات پر بازدید خود؛ لینک صفحات دسته‌بندی یا محصول شما را قرار دهند تا به ازای هر ورودی از آن سایت‌ها که به فروش منجر شود؛ درصد دریافت کنند. به علت اهمیت بسیار زیاد بازاریابی محتوا در سئو؛ من یک ماژول دوره جامع را به صورت کامل به بازاریابی محتوایی در سئو اختصاص دادم.

احتمالا این کاربر بلافاصله وارد اولین وب سایت شده و پس از بررسی مدلهای مختلف کفش، در نهایت تصمیم به خرید خواهد گرفت. طبق آمارهایی که گوگل و کارشناسان سئو منتشر کرده اند بیشترین ورودی برای رتبه اول یعنی بین 30 تا 35 درصد می باشد و اگر سایت شما سایر فاکتورها را داشته باشد قطعا با ثبت سفارش روبرو می شوید. اما اگر موضوع بسیار رقابتی باشد و قیمت هم یکسان اینجا نحوه خدمات و پاسخگویی و سرعت و مسائلی از این دست باعث فروش می شوند. به صورت کلی واکنشگرا بودن سایت به این معنی است که هر شخصی بتواند با هر دستگاهی به سایت شما دسترسی داشته باشد. اگر شما نتوانید برای این موضوع برنامه ریزی مناسبی داشته باشید، به سئو سایت و همچنین سرعت سایت خود آسیب رسانده‌اید. از طرفی شاید شما به این موضوع فکر کنید که قابل سایت شما یک قالب ورد پرسی آماده است.


سئو