تحقیق کلمات کلیدی در گوگل

تحقیق کلمات کلیدی شناسایی ارزشمندترین کلمات برای سئو

در ادامه این مقاله به بررسی ابعاد مختلف موتورهای جستجو، ازجمله تاریخچه پیدایش، نحوه عملکرد، انواع مختلف و کاربردهای آن‌ها خواهیم پرداخت. آیا می خواهید برای کمپین های Google Ads خود تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید؟ کلمات کلیدی تعریف می کنند که محتوای شما درباره چیست. در زمینه SEO، این ها کلماتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو وارد می کنند. این ابزار حجم جستجوی متوسط و هزینه های هدف گیری را برای هر پیشنهاد کلمه کلیدی محاسبه می کند و به شما این امکان را می دهد که به درستی برنامه ریزی کرده و کمپین خود را برای موفقیت تنظیم کنید. این ابزار قدرتمند به کاربران امکان می‌دهد تا با وارد کردن کلمات کلیدی یا عبارات مرتبط با موضوع مورد نظر خود، به جستجوی اطلاعات در میان صفحات وب، تصاویر، ویدیوها و سایر محتواهای آنلاین بپردازند.

برای ارزشمند بودن یک کلمه باید به 3 فاکتور دیگر شامل “ارزش اقتصادی“، “میزان رقابت” و هدف کاربر از جستجو” نیز توجه کنیم. تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword Research یعنی؛ شناسایی ارزشمندترین عباراتی که توسط کاربران در گوگل جستجو شده و ارتباط معنایی زیادی با محصول یا خدمت ما دارند. اگر هنوز احساس می‌کنید کلمات بیشتری باقی‌مانده‌اند که باید وارد فهرست خود کنید، از امکان Auto Complete گوگل کمک بگیرید تا دریابید مردم به دنبا چه کلمات کلیدی دیگری می‌گردند که هنوز به فکر شما نرسیده است. در پایین صفحه نتایج جستجو هم می‌توانید پیشنهادهای گوگل را برای کلمات کلیدی مرتبط دیگر مشاهده کنید. این ابزار هم مانند کیورد پلنر هم میانگین جستجو کلمه کلیدی در ماه، ترند بودن کلمه، سختی کلمه کلیدی و کلمات مرتبط را به شما نشان می‌دهد .

احتمال اینکه یک راهنمای کامل رتبه بگیرد، بیشتر از مقالهٔ کوتاه است؛ ولی شاید مخاطب شما فقط به‌دنبال راهی برای درست‌کردن لاته در خانه باشد. یک راهکار خوب برای حل این مشکل این است که ابتدا آنچه را توضیح دهید که مخاطب می‌خواهد و در ادامه، اطلاعات اضافی را بیاورید. شما این کار را برای تمام کلماتی که به ذهنتان می‌رسد، انجام دهید تا لیست پرباری داشته باشید. به‌محض اینکه یک عبارت را در گوگل تایپ کنید، یک سری عبارت رایج نشان داده می‌شود که می‌توانند کلمات کلیدی شما باشند. متوجه می‌شوید مردم به چه موضوعاتی علاقه یا نیاز دارند و با چه چیزی می‌توان آن را رفع کرد.

از طرفی، نادیده‌گرفتن کلمات کلیدی دم‌دراز به قیمت از دست دادن مشتری‌های بالقوه که از قضا نیت و قصدشان مشخص است، تمام می‌شود. در زمان راه‌اندازی سایت بهتر است روی کلمات کلیدی با سختی کمتر – حتی با وجود حجم جست‌وجوی پایین – تمرکز کنید تا به‌مرور زمان اعتبار کسب کنید و بتوانید وارد میدان رقابت شوید. چرا این بخش صفحهٔ نتایج بسیار مفید است؟ چون بدون اینکه از ابزارها استفاده کنید، به تمام کلمات فرعی و مرتبط با عبارت اصلی دست پیدا می‌کنید. خب، دیگر آماده‌اید تا برویم سراغ آموزش تحقیق کلمات کلیدی همراه با مثال‌ها و نمونه‌های واقعی. با جستجوی هر عبارت در گوگل، با پیشنهاداتی مواجه می‌شویم که برگرفته از جستجوی سایر کاربران و مرتبط با مفهومی هستند که ما انتخاب کردیم.

Keyword Planner حجم جستجوی ماهانه محلی و جهانی کلمات کلیدی و میزان رقابت بر سر آن‌ها را نشان می‌دهد. علاوه بر این، برای شناسایی ترندها یا روندهای محبوب و ایده گرفتن برای کلمات کلیدی جدید نیز می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید. مزیت گوگل نسبت به بینگ این است که می‌توانید فیلترهای مختلفی را بر روی اطلاعاتی که نمایش داده می‌شود اعمال کنید تا نتایج معنادارتری در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال، با استفاده از دکمه New در قسمت فیلترها، انتخاب Query و سپس درج کلمه SEO، فقط کلمات کلیدی حاوی کلمه SEO نمایش داده خواهند شد. نموداری که در بالای جدول کلمات کلیدی قرار دارد نیز می‌تواند در درک روند جستجوها و مقایسه دقیق‌تر کلمات کلیدی به شما کمک کند. به این منظور کافی است که بر روی کلمه کلیدی مورد نظر کلیک کنید تا صفحه مجدداً بارگذاری شود؛ در این حالت فقط آمار همان کوئری یا کلمه کلیدی که روی آن کلیک کرده‌اید نمایش داده می‌شود.

باید متوجه شوید برای صفحات آموزشی یا فروشگاهی و … بهتر است از چه عبارات کلیدی استفاده کنید. منظور از درک علاقه‌مندی‌های کاربران درواقع این است که به این شناخت برسید وقتی عبارت کلیدی‌ای را جستجو می‌کنند انتظار دارند چه محتوایی ببینند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواندن این مقاله، مقاله‌ی «کلمه کلیدی را بخوانید و سپس به سراغ ابزارها مانند موتور جستجوی گوگل بروید. همچنین همین‌جا باید اعلام کنیم که موتور جستجوی گوگل شاید به طور مستقیم برای تحقیق کلمات کلیدی به کار نرود؛ اما در این مقاله روش هایی را به شما آموزش می‌دهیم که از گوگل استفاده‌هایی بیشتر از یک موتور جستجو انجام دهید. در واقع شما فقط دو کار مشخص را انجام می‌دهید؛ سرچ های دقیق و تحلیل نتایج بدست آمده. تحقیق و انتخاب بهترین کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که پیش از انجام اقدامات مرتبط با بازاریابی باید بردارید.

به دلیل نبود لوکیشن ایران، اگر کلمات کلیدی انتخابی شما در هر لوکیشنی جستجو شود، تبلیغات شما امکان نمایش خواهد داشت! بنابراین اگر می خواهید فقط و فقط در محدوده جغرافیای خاصی نمایش داشته باشید باید کلمات کلیدی با پسوند شهر مورد نظر را انتخاب کنید. اگرچه با این کار ممکن است حجم جستجوی زیادی که از طریق جستجو کلمات کلی تر می باشد را از دست دهید اما حداقل خیالتان راحت است که تبلیغات شما فقط به ازای جستجو کلمات مربوط به شهر یا منطقه شما نمایش داده می شود. به عنوان مثال، در یک نمونه، این روش ۴۷۹ کلمه کلیدی ایجاد کرد در حالی که استفاده از کلمات کلیدی مستقیم فقط ۲۵۸ کلمه کلیدی تولید کرده بود. با این حال، این تعداد بیشتر لزوماً به معنی بهتر بودن این روش نیست، زیرا ممکن است کلمات کلیدی بی ربط نیز تولید شوند. کلمه کلیدی تمرکز، همانطور که از نامش پیداست، کلیدواژه اصلی است که استراتژی خود را روی آن متمرکز می کنید.

ابزار Keywords Explorer این سایت اطلاعاتی مثل حجم جستجو، سطح رقابت، تعداد کلیک های ارگانیک و پولی و خیلی چیزهای دیگه رو نشون‌تون میده. یکی از ابزارهای مهم برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، ترند یا روند جستجوی کاربرهاست. ترند به ما نشون میده که در چندین ماه گذشته محبوبیت یه کلمه چطور پیش رفته؛ آیا همچنان محبوب هست یا نه. از بین لیست ابزارهای موجود که تعدادشون روز به روز بیشتر هم میشه، توی این بخش یه معرفی خیلی کوتاه از بهترین ابزارهای این حوزه داریم تا بدونید با هر ابزاری چه اطلاعاتی رو می تونید به دست بیارید. امروز ما 8 ابزار از بهترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی که رایگان نیز هستند را بررسی خواهیم کرد. هر کدام از آن‌ها به بهترین وجه، یک کار تحقیقاتی مرتبط با کلمات کلیدی متناسب را انجام می‌دهند و کاری که انجام می‌دهند، آن‌ها را فراتر از گزینه‌های پرداختیشان می‌کند.

تصویر زیر یک نمونه خروجی دریافت شده از اسکریمینگ فراگ و ساختار درختی یک فروشگاه اینترنتی و تنوع صفحات آن را نشان می‌دهد. جدیدترین اخبار تکنولوژی، آموزش‌های به‌روز دنیای وب، برنامه نویسی، شبکه، سئو، کسب‌و‌کار اینترنتی و طراحی سایت را در بخش آموزش سایت آذرآنلاین برای شما آورده‌ایم تا در مسیر رسیدن به اهداف‌تان با خیال راحت قدم بردارید. عبارت هدف خود را وارد کنید سپس این ابزار فهرستی از عبارات دارای ارتباط معنایی در اختیارتان قرار می دهد. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین و ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند.

به عنوان مثال برای “خرید کفش” لیستی از محصولات را در اختیارش قرار می‌دهیم و برای عبارت “بهترین برند کفش” یک مقاله. هنگامی که تحقیق کلمات کلیدی را یاد می‌گیرید، باید یاد بگیرید چگونه کلمات کلیدی LSI9 یا مترادف معنایی یا کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی پنهان را نیز پیدا کنید. کلمات کلیدی LSI عبارت‌هایی هستند که از نظر معنایی به عبارت هدف شما مرتبط اند. ابزار تولید کلمات کلیدی LSI Graph یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان است که در پیدا کردن این نوع کلمات کلیدی به کمکتان می‌آید. با ظهور زبان طبیعی و جستجوی معنایی6، عبارات طولانی و سؤالات، بیشتر در نتایج جستجو وارد شده اند.

این موتور جستجو به کاربران امکان می‌دهد تا به اطلاعات مربوط به کسب‌وکارهای محلی مانند آدرس، شماره تلفن، وب‌سایت و نظرات مشتریان دسترسی داشته باشند. ذره‌بین از جمله موتورهای جستجوی ایرانی است که به دنبال حمایت از کسب‌وکارهای محلی و رونق بخشیدن به اقتصاد ایران است. کلمه کلیدی در تولید محتوا بسیار مهم است؛ این کلمات به موتورهای جستجو کمک می‌کنند بفهمند موضوع صفحه چیست. شما باید بفهمید کاربران با چه کلماتی دنبال محتوای شما می‌گردند و همان‌ها را در متن استفاده کنید تا صفحه شما در گوگل نمایش داده شود. با استفاده از وب‌سایت‌ها و ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید MSV جهانی یک کلمه کلیدی را جستجو کنید یا حتی آن را به یک شهر خاص محدود کنید. در حالی که MSV بالاتر به معنای ترافیک بالقوه بیشتر برای وب سایت شما است، همچنین به معنای رقابت سنگین تر است.

Google Trends، Keyword Surfer، Semrush’s Keyword Magic Tool، و Moz’s Keyword Explorer تنها برخی از ابزارهای رایگانی هستند که به راحتی در دسترس هستند تا به شما در جمع آوری اطلاعات حیاتی برای بازاریابی و SEO کمک کنند. همانطور که موتورهای جستجو بهبود می یابند و تاکید بیشتری بر عبارات مرتبط، زبان طبیعی و محتوای با کیفیت می شود. شما می خواهید با ارائه محتوای عمیق و بهم پیوسته، تخصص وب سایت خود را به نمایش بگذارید. اگر مشتریان شما را منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی برای موضوع خاصی بدانند، می خواهند روی وب سایت شما کلیک کنند. محتوای معتبر و شهرت خوب به شما کمک می کند تا در SERP رتبه بالایی داشته باشید. کلمات کلیدی بینش های مختلفی را در ذهن مخاطبان شما ارائه می دهند و اطلاعات حیاتی مانند آنچه را که آنها می خواهند و چرا آن را می خواهند نشان می دهند.

همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. این کلمات معمولا رقابت کمتری دارند و راحت‌تر در نتایج جستجو رتبه می‌گیرند. به‌علاوه، نرخ تبدیل بالاتری هم دارند؛ چون کاربر دقیقا همان چیزی را می‌خواهد که شما ارائه می‌دهید. برای افزودن کلمات کلیدی به لیست خود، می توانید تیک کنار کلیدواژه های انتخابی خود را علامت بزنید. به شما می گوید چند کلمه کلیدی انتخاب کرده اید، و می خواهید آن ها را با چه نوع انطباقی و به کدام گروه تبلیغاتی متصل کنید.

تصویر زیر نمایی از محیط کاربری و امکانات ابزار Keyword Planner را نشان می‌دهد. به طور معمول برای یک فروشگاه اینترنتی با بیش از 5000 عبارت هدف روبرو خواهیم بود، خب خودتان تصور کنید که چه کار زمانبر و پیچیده‌ای برای شناسایی آنها داریم. اما، جالب‌تر این است که، این روند از منطقه‌ای به منطقه دیگر نیز بسیار متفاوت است. جستجوگرها با استفاده از توانایی گوگل برای درک بهتر زبان‌های طبیعی، به بیان کلمات خود به عنوان سوال به جای استفاده از کلمات جداگانه استفاده می‌کردند. این ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی با رشد کم و ایجاد بستری برای بهبود کلمات کلیدی فعلی شما استفاده می‌شود. کلمه‌ای که با محصولات، خدمات یا محتوای شما همخوانی بیشتری دارد، به‌احتمال زیاد باعث ایجاد تبدیل می‌شود.

SEMrush اساساً رایگان نیست، اما در هر روز تا سقف محدودی می‌توانید از آن به‌رایگان استفاده کنید. SEMrush ابزار جامعی است که اطلاعات متنوع و سودمندی (از کلمات کلیدی مرتبط و روند جستجو گرفته تا وب‌سایت‌هایی که بالاترین رتبه‌ها را برای کلمه کلیدی مورد نظر در اختیار دارند) را برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که کاربران نسخه رایگان به 10 جستجو در روز محدود شده‌اند. به‌علاوه، در حال حاضر کشور ایران در فهرست کشورهای این ابزار وجود ندارد؛ در عین حال با انتخاب ایالات متحده (US) یا کشورهای فارسی زبان، مخصوصاً برای کلمات کلیدی کلی‌تر می‌توانید نتایج مناسبی را به دست بیاورید. به‌جرئت می‌توان گفت که ابزار گوگل سرچ کنسول، قوی‌ترین ابزار برای ارتقای میزان بازدید یک وب‌سایت است؛ زیرا بدون این ابزار، سئوکارها و وبمسترها نمی‌توانند یک سایت را به بازدید بالا برسانند! برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله‌ی «گوگل سرچ کنسول چیست؟ – اهمیت، کاربرد و آموزش سرچ کنسول گوگل» رجوع بفرمایید.

کلمات کلیدی با اهداف تجاری بالا، نجات دهندگان کمپین های تبلیغات گوگل خواهند بود. در واقع یکی از دلایل محبوبیت گوگل ادز در بین صاحبین کسب و کارها همین مورد است. ایجاد ارتباط بین خریدار و فروشنده به واسطه جستجو کلماتی که بسیاری از آن ها به فروش منجر می شوند. چگونه می توانم ایده های کلمات کلیدی تولید شده را فیلتر کنم؟می توانید فیلترهایی را برای ایده های کلمات کلیدی تولید شده در Google Keyword Planner اعمال کنید. با کلیک روی دکمه “Add Filter”، می توانید کلمات کلیدی را بر اساس معیارهایی مانند کلمه کلیدی، میانگین جستجوی ماهانه، رقابت و غیره فیلتر کنید. جت سئو را ابزاری برای تحلیل و مدیریت پروژه سئو بدانید که در تحقیق کلمات کلیدی هم می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

برای اینکه محتوای شما هم برای مخاطبان و هم برای گوگل جذاب باشد، کلمات کلیدی باید علاوه بر متن اصلی، در بخش‌های مهم صفحه مانند عنوان، توضیحات متا، تیترها و متن ALT تصاویر به‌کار بروند. مهم است که این کار به‌صورت متعادل انجام شود؛ استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی می‌تواند به خوانایی متن آسیب بزند و حتی باعث جریمه شدن صفحه توسط گوگل شود. کلمات کلیدی باید طبیعی، مرتبط و با چگالی مناسب توزیع شوند تا هم تجربه کاربری بهتری ایجاد شود و هم رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید. برای بررسی روندها و نقاط کور، درک هدف کاربر و یافتن کلمات کلیدی بهینه برای ساخت محتوای خود، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. با این حال، به یاد داشته باشید که تحقیق کلمات کلیدی تنها پایه و اساس استراتژی سئو شما است.

گزینهٔ دوم برای زمانی است که لیستی کامل داریم و فقط می‌خواهیم حجم جست‌وجو و سایر پارامترهای آن لیست را بررسی کنیم. گفتیم که در مرحله شناسایی کلمات و تخمین جستجو با 2 تا 5 هزار عبارت روبرو هستیم ولی بسیاری از این عبارات از نظر مفهوم و هدف کاربر به هم شباهت دارند و نباید برای هرکدام یک صفحه مجزا بسازیم. اینکه بخواهیم همه عبارات را در گوگل جستجو کرده و پیشنهادات را از باکس جستجو جمع‌آوری کنیم کار ساده‌ای نیست. ابزارهای متعددی طراحی شده که این فرآیند را برای ما ساده و سریع می‌کند و یکی از بهترین نمونه‌ها ابزار ایرانی کیوردچی است. این رتبه میتواند با توجه به الگوریتم هایی مثل الگوریتم گوگل دنس و همینطور ماه عسل گوگل(Google Honeymoon) ، دچار تغییرات و جابه جایی هایی شده باشد.

بدین ترتیب می‌توانید لیستی جالب از سوالات کاربران در این حوزه به دست آورید. از همین آموزش برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای تولید محتوا در بلاگ هم می‌توانید استفاده کنید. تا اینجای کار، با تهیهٔ لیستی کامل برای تولید محتوا و سئو سایت آماده شده‌اید؛ ولی از چه جایی شروع کنیم؟ روی چه چیزی اول سرمایه‌گذاری کنیم؟ این بخش شاید ساده‌ترین و در عین حال، شخصی‌ترین مرحلهٔ کیورد ریسرچ باشد. کیورد پلنر گوگل حجم جست‌وجو و قیمت پیشنهادی برای هر کلمهٔ کلیدی را به شما می‌گوید. از آنجایی که قرار است لیست کلمات کلیدی خودمان را کامل کنیم، گزینهٔ اول را انتخاب کنید.

فرقی نمی‌کند چه محصولی می‌فروشید و چه خدماتی ارائه می‌دهید؛ الان وضعیت اینترنت طوری است که قطعاً چند رقیب دارید که هرکدام از آن‌ها سعی می‌کنند سهم بزرگ‌تری از بازار را برای خود بردازند. همان‌طور که گفتیم، این کیوردها ملزوماتی هستند که قرار است در مراحل بعدی به کارتان بیایند؛ پس زیاد خودتان را درگیر آن‌ها نکنید و در عرض چند دقیقه، با تعیین چند کلمۀ تخمینی این مرحله را به پایان برسانید. بعد از پیدا کردن جواب این سؤال‌ها، باید مشخص شود که چطور می‌توان محتوایی تولید کرد که خوشایند این افراد را به‌همراه داشته باشد. تا اینجا، اطلاعات لازم دربارۀ دو دانش پایه‌ای (و بسیار ضروری) را به دست آوردید. قبل از اینکه وارد عمل شوید، باید یک‌سری پیش‌نیازها را هم رعایت کنید که در بخش بعدی راجع‌به آن صحبت‌ خواهیم کرد. کلمۀ کلیدی می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد؛ اما خب برای ما، مفهوم آن در دنیای بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (SEO) اهمیت دارد.

گاهی اوقات، شما باید به جذب لید یا حتی فروش بپردازید که پای ارزش هر کیورد برای کسب‌وکار به میان کشیده می‌شود و باید دور کیوردهایی که ترافیک خوبی رقم می‌زنند، خط بکشید. اگر طرز تهیه را در این صفحه بگنجانید، شانس کمی برای گرفتن رتبه در آن کوئری خواهید داشت. برای ۲ کیورد دیگر به ۲ صفحهٔ اختصاصی نیاز دارید که یکی از آن‌ها بهتر است صفحهٔ محصول باشد. طبق تصویری که مشاهده می‌کنید، در بهترین حالت فقط می‌توانید قهوه اسپرسو و قهوه اسپرسو چیست را با یک صفحه هدف بگیرید. برای شروع کار، سرمایه‌گذاری روی کلمات کلیدی با سختی کمتر منطقی است؛ ولی این مسئله نباید به یک عادت همیشگی تبدیل شود.

تنها مشکل SEMrush این است که مسلط شدن به نحوه پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی با استفاده از آن کمی سخت است. ضمن اینکه خبری از نسخۀ رایگان نیست و باید پول اشتراک پرمیوم آن را بپردازید تا امکان استفاده از امکاناتش فراهم شود. نکتۀ منفی دیگری که خیلی توی ذوق می‌زند، ضعف Google Keyword Planner در پیدا کردن کلمات کلیدی دم‌بلند است که جلوتر می‌بینید چقدر برای سئو سایت مهم هستند. کلمات کلیدی Transactional موقعی سرچ می‌شوند که کاربر آمادۀ پرداخت هزینه و خرید است. در تصویر زیر، یک نمودار تقاضای جستجو را آورده‌ایم که تعدادی کوئری را در حال فرستادن ترافیک، در کنار حجم عبارات و کلماتی که در طول یک ماه جستجو می‌شوند، نشان می‌دهد. تا این جای کار ما یک لیست بلند بالا از کلماتی داریم که ممکن است مردم برای پیدا کردن سایت ما، آن را سرچ کنند.

در واقع پس از ظهور جستجوی معنایی، قدرت انعطاف بیشتری برای تولید محتوا دارید. البته این جست‌وجو و بررسی صفحه‌هایی که رتبه دارند، در تشخیص تعداد صفحه برای هدف‌گیری عبارت کلیدی هم نقش دارد. گاهی اوقات، ما می‌توانید یک گروه کلمات کلیدی مرتبط را با یک صفحه هدف بگیریم؛ ولی این همیشگی نیست و ممکن است به چند صفحهٔ جدا نیاز پیدا کنیم. کارشناسان باتجربهٔ سئو معمولاً سختی کلمات کلیدی را خودشان بر اساس صفحهٔ نتایج جست‌وجو می‌سنجد؛ یعنی آن‌ها هر کیورد را جست‌وجو و محتواهایی را که رتبه گرفته‌اند، تجزیه‌وتحلیل می‌کنند. در بررسی رتبه کلمات کلیدی، به صورت دستی، باید آنقدر در صفحات جستجو به جلو بروید تا بالاخره سایت خود را در یکی از صفحات پیدا کنید.

دوره حضوری آموزش سئو مشهد که تمامی سرفصل ها را به طور جامع تدریس خواهیم کرد. اگر میخواهید به صورت تخصصی سئو را آموزش ببینید، نگاهی به صفحه دوره سئو ما بیاندازید! دقت کنید که محدود شدن به یک ابزار انتخاب درستی نبوده و به عنوان یک متخصص سئو باید از همه منابعی که سرعت و دقت شما را بالا می‌برند بهره بگیرید. تجربه استفاده از سئو سیگنال به عنوان ابزار ایرانی و قدرتمند را از خود دریغ نکنید. دلیل ما برای معرفی این ابزار در لیست خود این بود که در منابع دیگری به آن اشاره شده و می‌تواند برای شما گمراه کننده باشد.

گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) یکی بخش‌های کاربردی سرویس تبلیغاتی گوگل ادز است. این ابزار برای برگزاری کمپین‌های جذب ترافیک کاربرد دارد؛ اما بااین‌حال اطلاعات مفیدی از کلمات کلیدی به دیجیتال مارکترها یا سئوکارها برای جذب ترافیک یک وب‌سایت ارائه می‌دهد. چه بخواهید به‌صورت رایگان از این ابزار استفاده کنید و چه با شارژ حساب گوگل ادز، با استفاده از آن می‌توانید کلمات کلیدی پربازدید در گوگل را پیدا کرده و – جهت تولید محتوا – بر روی آن‌ها هدف‌گذاری نمایید. هنگامی که دنبال راهی برای تحقیق کلمات کلیدی رایگان هستید، جستجوهای مرتبط گوگل یکی از بهترین نقاط برای شروع هستند. یک کلمه کلیدی یا عبارت را در این موتور جستجو وارد کنید و تا انتهای صفحه اسکرول کنید.

من در این محتوا، ۱۰ کلمه کلیدی که بیشترین سرچ گوگل در ایران را دارند و جزو پرجستجوترین کلمات کلیدی در ایران هستند، را معرفی می‌کنم. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعه‌ی الگوریتم‌های جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همه‌ی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وب‌سایت یک کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً می‌دانند به‌دنبال چه چیزی هستند.

در واقع گوگل در نگاه اول، به واژگان به‌کاررفته در محتوای صفحه توجه می‌کند و از طریق همین کلمات به موضوع مقاله پی می‌برد. در مرحله بعدی، گوگل در پی جستجوی کاربران، مقالاتی که از آن کلمه کلیدی استفاده کرده‌اند را به مخاطبان نشان می‌دهد. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، کلمه کلیدی به‌عنوان یک پل بین کاربر و محتوا عمل می‌کند و باعث می‌شود که کاربر در جستجوی خود به مقاله‌ی موردنظرش دسترسی پیدا نماید. اهمیت کلمه کلیدی در گوگل، زمانی مشخص می‌شود که این کلمه باعث می‌شود که محتوا و مقاله‌ی شما در نتایج جستجو به کاربرانِ هدف نشان داده شود و اطلاعات موجود در این محتوا (مقاله) به نیاز آن‌ها پاسخ دهد. بعد از آن که لیست کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را به دست آوردیم نوبت به بررسی میزان جستجوی هرکدام می‌رسد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری