فیلم سینمایی زندان زنان 2022-02-09

سی نت فیلم زندان زنان عوامل، خلاصه داستان، گالری عکس، جدول فروش، ارزشگذاری

«صددام» روز هفتم جشنواره فیلم فجر، پنجشنبه ۱۸ بهمن سانس سوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «شمال از جنوب غربی» روز چهارم جشنواره فیلم فجر، دوشنبه ۱۵ بهمن سانس سوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «خدای جنگ» روز آخر جشنواره فیلم فجر، یکشنبه ۲۱ بهمن سانس اول در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «ناتور دشت» روز ششم جشنواره فیلم فجر، چهارشنبه ۱۷ بهمن سانس سوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «ترک عمیق» روز دوم جشنواره فیلم فجر، شنبه ۱۳ بهمن سانس اول در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید.

امیرحسین ثقفی فرزندعلی اکبر ثقفی تهیه کننده و کارگردان سینماست که از کودکی به سینما گرایش داشت و به سبک خاص هنری فیلم می‌سازد. فیلم دوم او «همه چیز برای فروش» جایزه ویژه انجمن منتقدان سینما را برایش به ارمغان آورد و با ساخت «مردی که اسب شد» توانست تندیس و دیپلم افتخار ویژه هیئت داوران بخش «هنروتجربه» سی و سومین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند. در تحلیل فیلم زندان زنان باید بگوییم که در این فیلم، به جای تمرکز بر دغدغه‌های اصلی زندانیان، بیشتر بر روی رابطه زندانبانان و زندانیان و تعاملات پیچیده‌شان تاکید شده است. فیلم به صراحت موضع مشخصی اتخاذ نمی‌کند و بین دو دیدگاه متضاد، یعنی دیدگاه خواهر طاهره و میترا شاکر، در نوسان است.

اگر در فیلمی اپیزودیک، در هر اپیزود المان مشترکی دیده ‌ می‌شود در فیلم خانم حکمت، خانم پگاه آهنگرانی، دختر فیلمساز است و بس. آناهیتا درگاهی، بیژن بنفشه‌خواه، فرزین محدث، هدیه حسینی‌نژاد، علیرضا مسعودی، جواد خواجوی و آتوسا کلانتری، دیگر بازیگرانی هستند که در این اثر ایفای نقش می‌کنند. مهدی نصرتی در نقش شهید سعید قهاری‌سعید، الناز ملک، ساناز سعیدی و حسام منظور همراه با آرش آصفی، عبدالرضا نصاری، مهیار شاپوری، بهرام ابراهیمی، محمد اشکان فر از بازیگران اصلی فیلم «پیشمرگ» هستند.

او همچنین به تازگی نمایشی با عنوان «ترور» روی صحنه داشت که با استقبال مواجه شد. کتاب «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن‌زاده که توسط کانون منتشر شده داستان دختر پانزده ساله‌ای است که در موسسه‌ای زیر نظر بهزیستی زندگی می‌کند. مادر معتادش ازدواج کرده و پدرش به دلیل بیماری روانی در آسایشگاه بیماران روانی بستری است. پدر موتور یکی از کارکنان آسایشگاه را می‌دزد تا با هم به گردش بروند و تولد زیبا را جشن بگیرند.

دانش اقباشاوی کارگردان و زنده‌یاد جلیل شعبانی و مهاجر توحیدپرست تهیه کننده این فیلم سینمایی هستند که محصول مشترک سازمان هنری رسانه‌ای اوج و بنیاد سینمایی فارابی است. بر این اساس، با توجه به سابقه و دغدغه سازندگان این اثر، می‌توان حدس زد که این فیلم سینمایی احتمالاً با نگاه و قصه‌ای متفاوت تولید شده است. فیلم سینمایی «آنتیک» به کارگردانی هادی نائیجی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی است که نیمه نخست امسال در سکوت خبری مقابل دوربین رفت.

روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه هفتم اسفند ۱۴۰۳

اما او در مقام کارگردان، فیلم بلند «پیرمردها نمی‌میرند» را ساخته است که در «هنر و تجربه» اکران شد. «صیاد» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی حسین تراب نژاد قرار است به عنوان فیلم افتتاحیه در جشنواره چهل و سوم در خانه جشنواره اکران شود. مصطفی زمانی، امیر آقایی، بهناز جعفری، مهدی زمین پرداز، هومن حاجی عبداللهی، علی دهکردی، امیررضا دلاوری، مهدی احمدی، سیامک صفری، خاطره اسدی، رضا توکلی، مجید پتکی، محمدرسول صفری، بهزاد جعفری، ویهان نوروزی بازیگران فیلم «شمال از جنوب غربی» هستند. «رها» از جمله فیلم‌های سینمایی حاضر در جشنواره است که در بخش خصوصی تولید شده و یکی از نمایندگان سینمای مستقل محسوب می‌شود.

شیرین کننده مصنوعی خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد

«لولی» روز چهارم جشنواره فیلم فجر، دوشنبه ۱۵ بهمن سانس اول در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «شاه نقش» روز نهم جشنواره فیلم فجر، شنبه ۲۰ بهمن در سانس اول در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «رها» روز سوم جشنواره فیلم فجر، یکشنبه ۱۴ بهمن در سانس اول در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. در فیلم زندان زنان حدود 6 بازیگر جلوی دوربین رفته‌اند که از نظر تعداد بازیگران می‌توان زندان زنان را یک اثر کم‌بازیگر و با تعداد شخصیت‌های داستانی کم عنوان کرد. متوسط سن بازیگران زندان زنان براساس میزان سنی که از آنها در دایرةالمعارف آنلاین سینما و تلویزیون یعنی منظوم ثبت شده، 59 سال است که نشان می‌دهد بازیگران زندان زنان عمدتا از نظر سنی افرادی پیر و باتجربه هستند. فیلم «موسی کلیم الله (ع)» در هفتمین روز جشنواره فجر، پنجشنبه ۱۷ بهمن سانس اول در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید.

گستردگی این عملیات به همراه شخصیت‌هایی بزرگی که در این نبرد حضور داشتند، خود حکایت از یک پروژه بزرگ دارد که می‌تواند برای مخاطب، غافل‌گیری‌هایی به همراه داشته باشد. خبرگزاری مهر-گروه هنر-آزاده فضلی؛ جشنواره فیلم فجر که یکی از مهمترین و معتبرترین جشنواره‌های سینمایی کشور است که هر سال به صورت ثابت، ۱۲ بهمن افتتاح می‌شود و تا ۱۰ روز ادامه دارد. این رویداد علیرغم فراز و فرودهایی که داشته، در زول سال ها جایگاهش را میان هنرمندان، سینماگران و مردم حفظ کرده است و هر هنرمند و فیلمسازی، حضور در این جشنواره را برای خود اعتبار می‌داند.

انتقاد شدید سیروس میمنت از استفاده هوش مصنوعی در جشنواره فجر

تهیه‌کننده «بچه مردم» نیز سیدعلی احمدی تهیه‌کننده چند فصل از برنامه «خندوانه» است. اما سرمایه گذار فیلم «بچه مردم» موسسه خیریه بهشت امام رضا (ع) است، همان موسسه‌ای که به واسطه تبلیغ در «خندوانه» به شهرت رسید تا به کودکان ناتوان کمک کند. فیلم سینمایی «گوزن‌های اتوبان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل صفاری به نویسندگی باقر سروش و ابوالفضل صفاری و سرمایه‌گذاری محسن بیابانکی و شرکت لینکیپر فیلم ساخته شده است. فیلم سینمایی «مرد آرام» به کارگردانی بهنوش صادقی و تهیه‌کنندگی مهدی هاشمی، دومین تجربه کارگردانی بهنوش صادقی است که این فیلم را با محوریت مهاجران افغانستانی ساخته است. فیلم سینمایی «تاکسیدرمی» اولین ساخته بلند محمد پایدار به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد است.

«صیاد» از وحدت می‌گوید؛ انتقاد دوباره از صدای سالن برج میلاد

سؤالاتی که البته در طی تبلیغات گستردهٔ فیلم در ذهن این مخاطب کنجکاو رشد کرده است. در نقد و بررسی فیلم زندان زنان باید بگوییم که در زندان‌های زنان، دنیایی پنهان و پیچیده جریان دارد که اغلب از چشم بیننده دور مانده است. سینما، با وعده نمایش این دنیای ناشناخته، مخاطب را به سالن می‌کشاند. اما آنچه روی پرده می‌بینیم، تکرار کلیشه‌های زندان‌های مردانه است؛ گویی زنان نیز تنها در قالب جرم و مجازات قابل تعریف هستند.

در نقد فیلم زندان زنان باید بگوییم که پس از تماشای فیلم، مخاطب با خاطره‌ی زندانی‌ای که پیش‌تر دیده یا می‌شناخته روبه‌رو می‌شود و ناگهان متوجه محدودیت دید قبلی خود می‌شود؛ گویی تنها بخشی از یک پازل بزرگ را دیده است. او به هیچ وجه تصویر ارائه شده در فیلم را نمی‌پذیرد و روایت‌های درون زندان برایش قابل باور نیست. این واکنش نشان می‌دهد که تبلیغات فیلم تا چه اندازه بر انتظارات مخاطب تأثیرگذارند. مخاطب با تمرکز بر نکات کلیدی تبلیغات، به دنبال یافتن پاسخ سؤالات خود در دل فیلم می‌گردد و انتظار دارد ابهامات و نکات مبهم تبلیغات در طول فیلم روشن شود. گذشت زمان بی‌تردید یکی از تم‌هایی است که زندان زنان به آن پرداخته است.

معرفی فیلم‌های «فجر ۴۳»؛ از نازایی زنان و فساد در فوتبال تا ماجرای دله‌دزدی از امامزاده

«گوزن‌های اتوبان» به عنوان آخرین فیلم جشنواره فیلم فجر، در سینمای رسانه روی پرده می‌رود. او پس از ۳ سال دوری از جشنواره، حالا با این فیلم در ردیف بازیگران حاضر در جشنواره قرار دارد. او در فیلم «پیر پسر» هم حضور داشت که از حضور در رقابت جشنواره حذف شد.

در نقد و تحلیل زندان زنان باید بگوییم که نقش زندانی سیاسی، به دلیل نیاز به عمق و تجربه‌ای که آهنگرانی فاقد آن است، برای او نامناسب به نظر می‌رسد. به ویژه که شخصیت‌پردازی این نقش نیز چندان موفق نبوده و انگیزه‌ها و باورهای او به خوبی تبیین نشده‌اند. از سوی دیگر، نقش عاشق سرکش نیز با شخصیت کلی آهنگرانی در تضاد است و بازی او در این نقش، اغراق‌آمیز و غیرقابل باور به نظر می‌رسد.

بیشتر به کارگردانی در یک کارخانه می‌مانند که گاه‌به‌گاه اعتصاب می‌کنند و شلوغی به راه می‌اندازند؛ آنهم نمایشی، نه واقعی. خانم (تصویرتصویر) جوادی هم مدام از شلوغی داخل زندان توسط زندانیان صحبت می‌کند. امّا کدام شلوغی؟ این مسأله نیز همچون بسیاری از مسایل دیگر گنگ و مبهم باقی می‌ماند. زندانیانی که در این زندان حضور دارند باتوجه به تبلیغات تا به امروز (روز اول نمایش عمومی فیلم) دیده نشده‌اند یعنی دور از چشم مخاطب بوده‌اند و مخاطب هیچگونه پس‌زمینه‌ای دربارهٔ آنها ندارد. قرار است شخصیتهای بسیار جدید و رخدادهای بسیار نو مخاطب را میخکوب کند و کاری کند تا مخاطب چشم از پردهٔ سینما برندارد. فیلم سینمایی «شاه نقش» جدیدترین ساخته شاه احمدلو با بازی بهرنگ علوی و هومن برق‌نورد یکی از فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر است که نگاهی به بدنه سینما دارد و درباره خود سینما است.

همچنین اگر به مینی سریال‌های خارجی نیز علاقه‌مند هستید، می‌توانید لیست ۱۰ مینی سریال برتر جهان را نیز در نشریه ایماژ مطالعه کنید. آرمان‌گرایی و انگیزه‌های شخصیت خواهر طاهره نیز در طول فیلم کمرنگ می‌شود. او که زمانی برای تغییر شرایط مبارزه می‌کرد، اکنون به حفظ وضعیت موجود قانع شده است.

«پیشمرگ» روز هشتم جشنواره فیلم فجر، جمعه ۱۹ بهمن سانس سوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «اشک هور» روز پنجم جشنواره فیلم فجر، سه شنبه ۱۶ بهمن سانس اول در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «اسفند» روز سوم جشنواره فیلم فجر، یکشنبه ۱۴ بهمن سانس سوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «سونسوز» روز اول جشنواره فیلم فجر، جمعه ۱۲ بهمن سانس سوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید.

در نهایت، «زندان زنان» با وجود تلاش‌های قابل‌تقدیر عوامل پشت صحنه، نتوانسته است به یک اثر سینمایی ماندگار تبدیل شود. بازی‌های نه‌چندان متقاعدکننده، شخصیت‌پردازی‌های سطحی و عدم انسجام در روایت داستان، از جمله نقاط ضعف عمده این فیلم به شمار می‌روند. به نظر می‌رسد که کارگردان، بیش از آنکه به دنبال روایت یک داستان قوی و باورپذیر باشد، به دنبال ایجاد یک اثر هنری تجربی بوده است که متأسفانه در این امر موفق نبوده است. نشریه ایماژ بهترین فیلم و سریال‌های روز دنیا را به شما معرفی می‌کند. در نقد فیلم زندان زنان باید بگوییم که فیلم با وجود پرداختن به موضوع مهم زندان و مشکلات آن، نتوانسته است به عمق مسئله نفوذ کند.

سیدمحمدرضا خرمندان پیش از این با فیلم «۲۱ روز بعد» در دوره سی و پنجم جشنواره نامزد بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد و حالا نویسنده و کارگردان این فیلم است و حضور دوباره در جشنواره فیلم فجر را تجربه می‌کند. زندان زنان فیلمی است که در ژانر درام توسط منیژه حکمت ساخته شده است. اولین فیلم وی فیلم زندان زنان بود و پس از آن فیلم سه زن و لالایی را ساخت.

فیلم سینمایی «بی پایان» به کارگردانی ساسان فلاح فر نیز اقتباسی آزاد از یک ماجرای واقعی در رابطه با یکی از پروژه‌های مهم سرلشکر شهید حسن طهرانی‌مقدم است که در محدوده محل شهادت او فیلمبرداری شد. در «بی پایان» نقش اصلی یعنی شهید طهرانی مقدم را حمید ابراهیمی بازی می‌کند. سابقه محمود کریمی کارگردان فیلم سینمایی «بچه مردم» به مستندسازی و همچنین ساخت برنامه «خندوانه» و آیتم‌های آن برمی‌گردد.

در زندان زنان، رئيس جديد، قوانين تازه اي براي افراد خاطي در نظر مي گيرد اما ميترا يكي از زندانيان كه به خاطر قتل ناپدري خود زنداني است تن به اين قوانين نمي دهد و با كوتاه شدن موي سر و حبس در سلول انفرادي تنبيه مي شود. زنداني ديگري به نام گل اندام دختر كوچكش سپيده را در شب بمباران هوايي به دنيا مي آورد. هفت سال بعد دختري به نام سحر درون بندهاي داخل زندان به انحراف كشيده مي شود و در نهايت خودكشي مي كند.

پدر تعادل روانی ندارد و هر لحظه به حالی درمی‌آید؛ گاهی خوب است و گاهی بد و گاهی دچار جنون و گاهی دچار توهم می‌شود. سرانجام زیبا پدر را به بیمارستان برمی‌گرداند و تولدش را با کسانی که در کنارشان امنیت دارد جشن می‌گیرد. مصطفی و محمد تنابنده کارگردانان فیلم سینمایی «آبستن» هستند که پیش از این، در مقام نویسنده و دستیار کارگردان در سینما و تلویزیون فعالیت می‌کردند. محمد تنابنده و وحید جعفری فیلمنامه‌نویسان این اثر و جلال تیموری نیز تهیه کننده آن است. برخلاف انتظار مخاطب، او با دیدن جمله‌ای روی پلاکاردها، به دنبال زندانی‌ای می‌گردد که زنانی در آن حبس شده‌اند و حالا قرار است رازهای پنهانشان فاش شود. این انتظاری کاملاً منطقی است، اما مخاطب در نهایت با دست خالی از سالن سینما خارج می‌شود و ذهنش پر از سؤالات بی‌پاسخ می‌ماند؛ سؤالاتی که تبلیغات فیلم در او برانگیخته بود.

رضا عطاران از دست خبرنگاران فرار کرد!

ابوالفضل سلیمی، کاوه دارابی، مسعود امین ناجی، شهاب‌الدین طباطبایی، مهدی ملکی و حسین میرزائیان بازیگران اصلی این فیلم هستند. این کتاب همچنین، در سال ۱۳۹۵ برگزیده شورای کتاب کودک و هیجدهمین جشنواره کتاب کانون پرورش فکری شد و در فهرست کتاب‌های کلاغ سفید کتابخانه بین‌المللی مونیخ آلمان ۲۰۱۷ و فهرست افتخار دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ۲۰۱۸ هم قرار گرفت. این کتاب همچنین، به دلیل پرداختن به موضوع کودکان بدسرپرست، نامزد شورای کتاب کودک برای فهرست کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ۲۰۱۷ بود.

ده سال بعد كه ميترا زنداني پيري شده، قوانين زندان تغيير مي يابد و همزمان گروهي از دختران جوان خياباني به رهبري سپيده (دختر گل اندام كه در زندان به دنيا آمده) به بند ميترا مي آيند، اما ميترا نسبت به سپيده احساس مادرانه پيدا كرده و از او مراقبت مي كند. فیلم «۱۹۶۸» به عنوان دومین محصول سینمایی موسسه امام روح‌الله به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و با فیلمنامه‌ای از جواد کتابی و داوود گنجوی آماده نمایش در جشنواره فیلم فجر شده است که فضایی ملتهب دارد و به حواشی یک مسابقه جنجالی در دهه ۴۰ می‌پردازد. سهیل موفق سال گذشته فیلم سینمایی «نوروز» را در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر داشت. ارسطو خوش رزم بازیگر تئاتر و سینما، سال گذشته در جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم سینمایی «صبح اعدام» سیمرغ بازیگری را دریافت کرد. فیلم سینمایی «اسفند» مقطع مهمی از زندگی شهید علی هاشمی، از فرماندهان مطرح دوران دفاع مقدس، در شناسایی و طراحی عملیات خیبر در قرارگاه سری نصرت را روایت می‌کند. عملیاتی که یکی از بزرگ‌ترین تهاجم‌های ایران به عراق به حساب می‌آید و طی آن سردارانی چون ابراهیم همت و حمید باکری به شهادت رسیدند.

تصویرسازی از زنانی که تنها به زایش و پخت و پز می‌اندیشند، نه تنها به واقعیت زندگی در زندان بی‌اعتناست، بلکه به عمق تجربیات زنان نیز توهین می‌کند. زنان زندانی، با توجه به شرایط سخت و خشن محیط زندان، با طیف وسیعی از چالش‌ها و مسائل روانی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند. این در حالی است که فیلم، این پیچیدگی‌ها را نادیده گرفته و تصویری کلیشه‌ای و ساده‌انگارانه از زنان زندانی ارائه می‌دهد. فیلم سینمایی زندان زنان به‌کارگردانی منیژه حکمت در 21 سال پیش یعنی سال 1379 در گونه درام تولید شده است. زندان زنان که اولین فیلم منیژه حکمت محسوب می‌شود و توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 5.6 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم زندان زنان را اثری متوسط اما مفید برای تماشا ارزیابی می‌کنند.

فیلمی اجتماعی محصول ۱۳۷۹ به کارگردانی منیژه حکمت

«صیاد» روز اول جشنواره فجر به عنوان فیلم افتتاحیه در سینمای رسانه در برج میلاد اکران می‌شود. بهرنگ علوی، هومن برق نورد، نسیم ادبی، مینا وحید، شهرام قائدی، سیروس میمنت، پوریا میاندهی، مجید علیزاده، مژگان صابری با هنرمندی محمد متوسلانی، عنایت بخشی، مهدی میامی، با حضور افتخاری رضا رویگری، شهین تسلیمی و پژمان بازغی بازیگران این اثر سینمایی هستند. در فیلم سینمایی «خدای جنگ» هیچ بازیگری کاراکتر شهید طهرانی مقدم را بازی نمی‌کند و ساعد سهیلی در قالب شخصیتی به نام ابراهیم شباهت هایی به شهید طهرانی‌مقدم دارد. «چشم بادومی»، اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند سینمایی ابراهیم امینی به شمار می‌رود که تا پیش از این به عنوان نویسنده در کنار محمدحسین مهدویان فعالیت داشته است.

یک سیر دایره‌ای در طول فیلمنامه اتفاق می‌افتد که به نظرم نقطهٔ قوت فیلم است. بازگشت دختر گل‌اندام و گل‌اندامهایی که به دلیل مشکلاتی اجتماعی و فقر و مردسالاری خشن به بند می‌افتند، گویای مسایل عمیق اجتماعی است که فرد را به یک جمع بسط می‌دهد و این مسأله خوب نشان داده شده است. بچهٔ گل‌اندام در زندان به دنیا می‌آید، از زندان بیرون می‌رود و وارد اجتماع می‌شود.

thoughts on “فیلم ایرانی زندان زنان womens prison 2002 + دانلود و تماشا آنلاین”

شبنم قربانی، علی صالحی، بابک کریمی، سعید آقاخانی، علی مصفا، امیر دژاکام، اردشیر رستمی، حسین شریفی، ترنم کرمانیان و ارغوان عزیزی دیگر بازیگران فیلم «ناتور دشت» هستند. رضا جمالی، دارای مدرک کارشناسی عکاسی و فوق دیپلم فیلمسازی و عضو انجمن فیلم کوتاه ایران است که ساخت چندین فیلم کوتاه را در کارنامه خود دارد. داستان فیلم «ترک عمیق» درباره مردی به نام محمود است که از بیمارستان اعصاب و روان مرخص می‌شود.

{

اطلاعات فیلم زندان زنان

|}

«بچه مردم» روز سوم جشنواره فیلم فجر، یکشنبه ۱۴ بهمن سانس دوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «خاتی» روز پنجم جشنواره فیلم فجر، سه شنبه ۱۶ بهمن سانس سوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «۱۹۶۸» روز نهم جشنواره فیلم فجر، شنبه ۲۰ بهمن سانس دوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «کفایت مذاکرات» روز ششم جشنواره فیلم فجر، چهارشنبه ۱۷ بهمن سانس اول در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید.

در ادامه قرار است به بررسی و نقد فیلم زندان زنان بپردازیم، پس همراه نشریه ایماژ باشید. و سرانجام می‌رسیم به تأثیری که شرایط عمومی جامعه بر شکل‌گیری آدم‌های فیلم دارند. روایت در واقع با گزینش سه مقطع از یک تاریخ ۱۷ساله خود به خود به ارائه‌ طرحی از تحولات اجتماعی دوره زمانی‌ای که داستان در آن می‌گذرد نظر داشته است. به گزارش خوبو، زندان زنان یکی از بهترین فیلم‌های دهه هشتاد سینمای ایران و موفق‌ترین اثر منیژه حکمت است.

از محتوا و داستان فیلم زندان زنان چقدر اطلاع دارید؟ فیلم‌نامه زندان زنان توسط منیژه حکمت نوشته شده است. ابوالفضل صفاری از مستندسازهای فعال شبکه چهار بود و برای این شبکه، مستندهای متعددی را تهیه و کارگردانی کرد. او سال ۱۳۸۶ با ساخت فیلم «در انتهای زمین» وارد حوزه سینمای داستانی شد. «۱۹۶۸» اولین ساخته امیرمهدی پوروزیری است که به مسابقه تاریخی فوتبال ایران و اسرائیل می‌پردازد.

{

منیژه حکمت - تهیه کننده

|}

به نظر می‌رسد کارگردان نتوانسته است تصمیم قاطعی در مورد سبک بصری فیلم بگیرد و همین امر به تضاد و ناهماهنگی در تصاویر منجر شده است. فیلم بیشتر از اینکه مسأله زندانیان باشد، مسألهٔ زندانبانان و رابطهٔ متقابل آنان با زندانیان است. مجید صالحی در تراژدی کمدی «تاکسیدرمی» همراه با حسن معجونی و هادی کاظمی، به دنبال شکار گوزن زرد ایرانی، در دشت ناز ساری وارد یک ماجراجویی می‌شوند. در ابتدا قرار بود لیلا حاتمی یکی از نقش‌های اصلی «خاتی» را ایفا کند اما با انصراف او، سارا بهرامی جایگزین این بازیگر شد. امین حیایی در «زیبا صدایم کن» با معرفی ژولیت رضاعی در یک روایت پدر و دختری مقابل دوربین رفته‌اند. فیلم و سریال «موسی کلیم الله (ع)» محصول مرکز سیمافیلم است و عوامل این پروژه بعد از اتمام و آماده‌سازی این نسخه، اقدامات لازم برای فیلمبرداری فصل اول سریال را آغاز خواهند کرد.

حضور «کفایت مذاکرات» در جشنواره فیلم فجر یکی از اتفاق‌های جالب این دوره است، چراکه ابراهیم عامریان را به کمدی‌های بفروشش می‌شناسند. عامریان این بار با کارگردان جوان سینما یعنی سهیل موفق همکاری کرده است که تا پیش از این فیلم‌های سینمای کودک می‌ساخت. پدرام پورامیری سال‌ها به صورت مشترک با حسین امیری دوماری همکاری داشت و این ۲ فیلمساز در کنار هم، علاوه بر تجربه ساخت چند فیلم کوتاه، با فیلم‌هایی همچون «جان‌دار» و «یادگار جنوب» در دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر حاضر بوده‌اند. فیلم «صد دام» اما، اولین فیلمی است که پدرام پورامیری به صورت مستقل کارگردانی کرده و همچنین اولین فیلم کمدی در کارنامه کاری او محسوب می‌شود. فیلم سینمایی «دست تنها» به کارگردانی و نویسندگی امیرحسین ثقفی و تهیه کنندگی امیرحسین ثقفی و علی اوجی در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. فیلمنامه «ناتور دشت» را محمدرضا خردمندان و حمید اکبری خامنه با الهام از داستانی واقعی به نگارش درآورده‌اند و آن طور که مشخص است ارتباطی با رمان معروف و محبوب سلینجر ندارد.

کادربندی‌های بسیار ساده و بدون کمپوزیسیون دقیق و ساکن بودن دوربین و حرکتهای اجباری و بی‌مورد آن اصلا در ساختار فیلم نمی‌گنجد. (تصویرتصویر) فیلم را اگر به سه اپیزود تقسیم کنیم، هرکدام در دورهٔ خاصی اتفاق می‌افتد. ولی افزایش تعداد زندانیان از اپیزود اول تا اپیزود سوم بسیار محسوس است. این زندانیان انسانهای معصوم و رانده شدهٔ جامعهٔ امروزند که جرمشان خیابان‌گردی یا بی‌خانمانی است. هفده سال پیش قاتلین را به زندان می‌انداختند مثل میترا شاکر، ولی امروز خیابان‌گردهایی مثل اسی نوجوان.

این فیلم در شهریور ماه ۱۴۰۳ در نوبت اکران قرار گرفت ولی با بیرون کشیدن از اکران، فرم ثبت‌نام جشنواره فیلم فجر را پر کرد. یکی از نکات جالب توجه در جشنواره چهل و سوم، حضور ۲ فیلم سینمایی با سوژه شهید هاشمی است که «اسفند» یکی از آنهاست که هر کدام به برهه‌ای از حضور این شهید والامقام در جبهه‌های جنگ می‌پردازند. با توجه به کمدی موقعیت و زبان ترکی «سونسوز»، به نظر می‌رسد یکی از فیلم‌های شیرین این دوره جشنواره فیلم فجر را شاهد باشیم. جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره بین المللی دریای سرخ عربستان و جایزه بهترین فیلم بلند در چهاردهمین دوره جشنواره فیلم ماترا، از جمله جوایز جهانی فیلم «سونسوز» است. «سونسوز» همچنین در جشنواره‌های شانگهای چین، گوای هند و چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم سائوپائولو، جشنواره تالین و شیکاگو نمایش داشته است. فیلم «سونسوز» اولین تجربه سینمایی رضا جمالی است که برخی آن را ویدئویی خواندند.

شاهد احمدلو سعی کرده در فیلم جدیدش، به حرفه و شغلی که در گذشته دنیای عجیب و متفاوتی داشته، بپردازد و حالا با بازنمایی دنیای ستاره‌های قدیمی سینما سعی می‌کند ادای دینی به این فضا داشته باشد. فیلم سینمایی «بازی خونی» دومین فیلم حسین میرزامحمدی است که در جشنواره چهل و یکم، با فیلم «کت چرمی» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت. نسخه سینمایی «موسی کلیم الله (ع)» درحال آماده سازی نهایی برای اکران در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر است و ابراهیم حاتمی‌کیا در تلاش است تا با استفاده از تکنولوژی تولید مجازی برای اولین بار در ایران، این پروژه را به نتیجه برساند.

«مرد آرام» روز ششم جشنواره فیلم فجر، چهارشنبه ۱۷ بهمن سانس چهارم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «تاکسیدرمی» روز هفتم جشنواره فیلم فجر، پنجشنبه ۱۸ بهمن سانس چهارم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «چشم بادومی» روز چهارم جشنواره فیلم فجر، دوشنبه ۱۵ بهمن سانس چهارم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید.

هیچ نقطهٔ مشترکی بین این سه نقش دیده نمی‌شود و نمی‌دانم خانم حکمت چه اصراری داشته‌اند تا خانم آهنگرانی هر سه نقش را ایفا کند. خیلی سعی کرده‌ام نقاط مشترکی بین این سه شخصیت بیابم ولی موفق نشده‌ام. هیچ مخاطبی با دیدن فیلم زندان زنان متوجه نمی‌شود که فیلمساز این فیلم زن است. چطور ممکن است زنان در زندان فقط به زایش و پخت و پز بیندیشند؟ لااقل زنان زندانی مسایل پیچیده‌تری دارند که در این مکان سخت و خشن هم رخ می‌نماید. امروزه زنان خانه‌دار هم مسایل پیچیدهٔ خود را دارند، چه رسد به زنانی که به دلیل ارتکاب جرم به زندان افتاده‌اند.


فیلم سینمایی ظهر شانگهای
فیلم سینمایی ظهور
فیلم سینمایی ظاهر
فیلم سینمایی ظفر
فیلم سینمایی ظهور یک امپراتوری
فیلم سینمایی ظهور گرو دوبله فارسی
فیلم سینمایی ظهور منجی
فیلم سینمایی فسیل کامل نماشا
فیلم سینمایی فرار از زندان
فیلم سینمایی فارست گامپ